Rok nakupování zdarma

Během reklamní kampaně se počet transakcí u obchodníků výrazně zvýšil

Praha, 8. září 2005 – Visa Europe oznámila výsledky marketingové kampaně Plaťte kartou Visa a vyhrajte rok nakupování zdarma, která byla zaměřena na motivaci držitelů karet k platbám v obchodech a na zvýšení povědomí zákazníků i obchodníků o výhodách elektronických plateb. Propagační kampaň, která běžela od 1. dubna 2005 do 30. června 2005, měla výrazný vliv na objem transakcí uskutečněných kartami Visa na českém trhu.

Soutěže se mohli zúčastnit držitelé karet Visa vydaných Českou spořitelnou, ČSOB, eBankou, HVB Bank Czech Republic, Komerční bankou, Poštovní spořitelnou, Raiffeisenbank, Volksbank CZ a Živnostenská bankou. Každý, kdo v soutěžním období použil svoji platební kartu Visa/Visa Electron k platbám za nákupy či služby, mohl telefonicky, SMS zprávou nebo přes internet uvést svoji odpověď na soutěžní otázku „Kolik odpovědí obdržíme v této akci do 30. června 2005?“ Výherci byli určeni na základě pořadí, v jakém se jejich tipy blížily správné odpovědi.

První cenu 200 000 Kč získal za svůj přesný tip Petr Podzimek. Dalších 20 držitelů karet Visa vyhrálo 20 000 Kč. Soutěžící, kteří se umístili na 22. – 221. místě, obdrželi praktický batoh.

Marketingová kampaň se významně podílela na zvýšení počtu transakcí v obchodech a zvýšila též povědomí o výhodách, které placení kartou přináší, uvedl Miloslav Kozler, manažer Visa Europe pro Českou republiku. Platby kartou přináší výhody zákazníkům, obchodníkům a mají pozitivní vliv na celou ekonomiku. Čeští zákazníci začínají brát karty jako samozřejmost, protože placení kartou přímo u obchodníka je rychlejší, pohodlnější a také bezpečnější než vybírání peněz z bankomatu. Na druhé straně obchodníci si uvědomili, že karty jim přinášejí vyšší obraty a nižší náklady spojené s manipulací s hotovostí.

Jarní kampaň úspěšně navázala na předchozí marketingové projekty, jako například Budoucnost je na Vás, Visa je budoucnost, Pojďte s námi do pohádky, James Bond a Visa Takes You Shopping. Vysoká popularita platebních karet souvisí rovněž s tím, že se stále zvyšuje počet terminálů, kde lze kartou zaplatit. K 30. červnu 2005 bylo v České republice přes 45 000 obchodníků, kteří přijímají karty Visa.