Reklama ČSOB Pojišťovny s bobrem má Zlatou pecku i úspěch v soutěži Effie

Televizní reklama ČSOB Pojišťovny, jejíž ústředním hrdinou je postavička bobra, slaví úspěch nejen u široké veřejnosti, ale i mezi odborníky na reklamu a marketing. Druhé pokračování této kampaně, nazvané „Bobr a skokan na lyžích“, získalo ocenění ve 12. ročníku kreativní soutěže Zlatá pecka a uspělo také v Effie, soutěži o nejefektivnější reklamní kampaň.

„Vsadili jsme na pokračování spotu, který se dobře prosadil už při svém prvním uvedení vloni a významně přispěl k posílení image značky ČSOB Pojišťovny jak v kvantitativních, tak i v kvalitativních ukazatelích,“ uvedl ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny Petr Kleiner. „Velmi nás těší, že kreativu reklamy nyní pozitivně vyhodnotila i odborná porota soutěže Zlatá pecka a že nový spot zaujal také porotce soutěže Effie. Věřím, že podobně se bude dařit i třetímu pokračování na téma bobr a povinné ručení,“ které je právě nyní nasazeno na ČT1 a TV Prima.“

Zlatá pecka je soutěž pořádaná každoročně Asociací českých reklamních agentur a marketingové komunikace, která oceňuje nejlepší tvůrčí práce z oboru. O udělení cen a nominací rozhoduje nezávislá porota, složená ze zástupců médií, uměleckých profesí a V.I.P. osobností. Letošní soutěže, do níž lze přihlásit veškeré původní reklamní produkty, se zúčastnilo celkem 310 prací, pouze dvacet z nich však dostalo ocenění Zlatá pecka.

Effie (z anglického efficiency = efektivnost) je soutěž o nejefektivnější reklamní kampaň, v níž o vítězích rozhodují měřitelné výsledky. Oceňuje se tedy nejen kreativita, ale zejména účinnost reklamy, a vyhrávají tak kampaně, které úspěšně zkombinují všechny aspekty marketingového programu – plánování, průzkum trhu, kreativitu i to, jak se agentura dokázala vyrovnat s nižším či vyšším rozpočtem na reklamu. O Effie se tentokrát ucházelo 73 kampaní, z nichž bylo vybráno 27 nominací. Reklama ČSOB Pojišťovny s bobrem, kterou připravila agentura McCann-Erickson Prague, dosáhla skvělého úspěchu a v silně zastoupené kategorii služeb, v níž soutěžila například s reklamami telekomunikačních operátorů, bank, stavebních spořitelen a dalších pojišťoven, se dostala až na tzv. short list mezi 7 nejefektivnějších reklam. „Medaile nám unikla jen o bobří chlup,“ komentoval výsledek Petr Kleiner.