Reiffeisenbank i eBanka dále zrychlují růst a zvyšují zisky

Raiffeisenbank i eBanka hospodařily v prvních devíti měsících letošního roku s rekordními zisky a neustále dynamicky rostou. Obě banky výrazně zvyšují prodej úvěrových i spořicích produktů, velký zájem je o nový účet eKonto. Počet poboček obou bank se blíží stovce.

ReiffeisenbankeBanka v letošním roce vykazují rekordní výsledek. Celkový zisk obou bank dosáhl do září 760 milionů korun oproti loňským 555 milionům, což představuje meziroční růst o 37 procent. Společná aktiva obou bank přesáhla 137 miliard Kč.

Raiffeisenbank a.s. vykázala do září letošního roku čistý zisk ve výši 591 milionu korun, což oproti stejnému období roku 2006 představuje nárůst o téměř 20 procent. Celková aktiva banky dosáhla na konci září 114 miliard korun a meziročně vzrostla o 35 procent. „Výsledky za třetí čtvrtletí jen potvrzují, proč jsme letos obhájili titul Nejdynamičtější banka roku. Rychle rosteme ve všech klíčových segmentech, ať už v oblasti úvěrů či vkladů. Velmi nás těší, že se nám daří dosáhnout takto dynamického růstu i v průběhu náročného procesu spojování s eBankou,“ komentoval výsledky generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman.

Rekordní výsledky v prvních třech čtvrtletích zaznamenala i eBanka. Její čistý zisk dosáhl téměř 170 milionů korun, což představuje meziroční nárůst o 173 procent. Celková aktiva eBanky přesáhla 23 miliard korun a oproti loňskému září se zvýšila o 18 procent. “Náš růst je pro nás důkazem, že klienti dosavadní průběh integrace hodnotí kladně. Počet nově příchozích klientů je zhruba stejný jako před zahájením integrace, naopak výrazně poklesl počet zákazníků opouštějících banku,“ dodal generální ředitel eBanky Martin Kolouch.

K dynamickému růstu obou bank přispívá zavádění nových produktů společných pro obě banky. Velký zájem mezi klienty je především o nový účet eKonto, ke kterému si klienti volí služby dle svých potřeb, účet lze navíc získat při splnění daných podmínek zcela zdarma. „Nyní otevíráme téměř 800 těchto účtů pro nové klienty týdně, další eKonta vznikají přechodem klientů ze stávajících programů jedné či druhé banky,“ dodal Martin Kolouch.

Vklady klientů v Raiffeisenbank přitom od počátku roku do září vzrostly o čtvrtinu, v eBance o 12 procent. K tomuto růstu přispívají jak spořicí a investiční produkty pro drobné klienty, tak i nárůst vkladů od malých a středních firem i velkých firemních klientů. Největší zájem mezi drobnými klienty je přitom o emise garantovaných prémiových dluhopisů a nové korunové fondy.

Na nárůstu celkových aktiv Raiffeisenbank se výrazně podílejí poskytnuté úvěry, které ke konci září vzrostly o 35 procent na 92 miliard korun. U úvěrů drobným klientům je již tradičně největší zájem o hypotéky, kde banka poskytla nové úvěry za více než 13 miliard korun a zdvojnásobila tak loňský prodej. Důvodem je především neustálé rozšiřování produktové nabídky a zavádění nových produktů. „Ve třetím čtvrtletí jsme představili mj. kombinaci hypotéky a neúčelového úvěru, začali jsme rovněž poskytovat hypotéky až na 120% hodnoty nemovitosti,“ dodal Lubor Žalman. V listopadu rovněž obě banky představily novinky ve spotřebitelském financování, kde zavedly mj. speciální účelový úvěr na bydlení, vzdělání a zdravotní péči.

Prudce roste rovněž zájem o úvěry pro malé a střední firmy, kde banka více zpřístupnila půjčky do tří milionů korun. V oblasti velkých klientů Raiffeisenbank dále zesílila svou pozici jedné z nejsilnějších bank v oblasti financování výstavby realitních projektů, rovněž obchodní aktivity u podnikových klientů rostou silným tempem.

Raiffeisenbank a eBanka nyní obsluhují klienty na 98 pobočkách. „Ještě v letošním roce bychom měli mít k dispozici více než 100 prodejních míst a nové pobočky budeme otevírat i v roce 2008,“ uzavřel Lubor Žalman.

Úspěšnost integrace obou bank potvrzují ocenění získaná v letošním ročníku prestižní soutěže MasterCard Banka roku. Raiffeisenbank obhájila loňské vítězství v kategorii Nejdynamičtější banka roku a umístila se rovněž na 3. místě v hlavní kategorii Banka roku. eBanka se svým účtem pravidelně boduje v anketě o nejlepší účet roku, kde letos získala 3. místo.