Recyklovaný papír na tapetě

Otázky na téma „Recyklovaný papír – ano či ne?“ bude 9.června od 14 do 15 hodin vysvětlovat host dalšího pokračování spotřebitelských chatů Milan Návoj z občanského sdružení Arnika. Chat organizuje Sdružení obrany spotřebitelů České republiky na svých internetových stránkách www.spotrebitele.info.

Je recyklovaný papír praktický nebo nevzhledný? „Sluší“ se na něm psát úřední dopisy nebo tisknout knihy? Ničí kopírky a PC tiskárny? Je drahý? Jaké instituce v ČR na recyklovaném papíře „úřadují“? Jaké možnosti má běžný spotřebitel, pokud chce koupit třeba jeden balík recyklovaného kancelářského papíru, desítku obálek, anebo vizitky na recyklovaném papíře? Víte, jak šetrně hospodařit s papírem?

Recyklovaný papír v České republice běžně používá řada ekologických nevládních organizací i některé zahraniční firmy, také některé české podniky a instituce jej přijaly jako součást „dobré firemní politiky“. Nedávno začaly recyklovaný papír používat rovněž některé úřady. K osvětě a medializaci této změny přispěla zejména kampaň „Šetrné papírování“ z dílny sdružení Arnika, které cíleně oslovuje i další subjekty.

Jsme přesvědčeni, že ekologicky šetrné chování státních institucí výrazně ovlivňuje své okolí, občany, návštěvníky i podnikatele, uvedl Milan Návoj, vedoucí kampaně Arniky a dodal: Vysoká spotřeba papíru na úřadech, nedostatečné třídění odpadu obyvateli České republiky, nízké povědomí o ekologicky šetrných výrobcích – to je stav, který chceme kampaní Šetrné papírování změnit.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR pravidelně pro své chaty vyhledává témata, která veřejnost podle signálů SOS zajímají, a zve si jako hosty specialisty, kteří mohou dát zasvěcenou odpověď na otázky účastníků internetové besedy na serveru Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info).

Třídění odpadu považujeme za závažné téma, stejně jako rostoucí uplatnění recyklovaného papíru. Životní prostředí je v centru pozornosti spotřebitelských organizací v celé Evropě a i my jsme přesvědčeni o jeho velké důležitosti, říká Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

SOS vyhledává pro své chaty důležitá témata. Zároveň uvítá každý námět, který spotřebitelé považují za zajímavý.