Realitky začaly řešit zmatky na trhu nemovitostí samy – přes B2B tržiště

Internetové tržiště s přísnými podmínkami pro účast je podle realitních kanceláří možná cesta, jak vyčistit realitní trh od současných zmatků. B2B tržiště InOcean registruje od počátku své existence zvýšený zájem o tuto formu spolupráce.

PRAHA, 14. prosince 2004 – Tuzemský realitní trh disponuje nezávislým internetovým tržištěm specializovaným právě na nemovitosti. Novinka na českém trhu může podle seriózních realitních kanceláří výrazně zrychlit nejen samotné obchodování, ale v konečném důsledku i zvýšit komfort při nákupu, či prodeji nemovitostí. Kdo se chce stát účastníkem tržiště, musí totiž dodržovat přísná pravidla obchodování. Do tržiště mohou realitní kanceláře navíc zadávat pouze unikátní nabídky – jedna nemovitost se tak na serveru nevyskytne několikrát a jen v různém obalu.

Uživatelé InOcean získají značnou konkurenční výhodu. Internetové tržiště totiž zrychlí realizaci obchodu až o několik dní či možná dokonce týdnů. Realitní kanceláře, které chtějí být zapojeny do B2B tržiště InOcean, musí dodržovat přísné podmínky obchodování. Měly by tedy být bezpečné i pro své běžné zákazníky, vypočítal výhody pro klienty realitních kanceláří obchodní ředitel B2B tržiště InOcean Zdeněk Jobánek. Investorem tohoto projektu je vydavatelství Immo-press.

Nový projekt uvítal i Ivan Žikeš, viceprezident Asociace realitních kanceláří a majitel karlovarské realitní kanceláře Recom Reality: InOcean je zajímavý pokus o zrychlení obchodování s nemovitostmi za současné kultivace takových obchodů. Kultivací mám na mysli zejména transparentnost nabídek – povinnou unikátnost, která dává oběma stranám obchodu jistotu zdárného uzavření obchodního případu. Zejména tento fakt postrádám na drtivé většině realitních serverů ať specializovaných či přilepených u vyhledávačů, nebo u serverů tištěných periodik. Bude mně ctí se tohoto projektu zúčastnit.

Do projektu InOcean se zapojil i Petr Wimmer, majitel realitní kanceláře Palladium Reality a zakladatel serveru Reality On-line, ze kterého vznikla služba Seznam Reality. Již delší dobu volám po vyčištění trhu od pseudorealitních kanceláří, které se pouze snaží vzít klienta na hůl. To škodí byznysu a všem na trhu. Vítám podmínku unikátnosti při účasti na obchodování – obchody, a to včetně licitací o ceny, se stanou transparentní. V tržišti jsou jen ti, co opravdu chtějí obchodovat, potvrdil Petr Wimmer.

Podle obchodního ředitele B2B tržiště InOcean Zdeňka Jobánka je pro účastníky i výrazně jednodušší zrealizovat ty obchody, které se dosud uskutečňovaly jen obtížně. Realitní kanceláře budou mít možnost uzavírat své obchodní případy i na velké vzdálenosti mnohem efektivněji. Tržiště je podle jeho slov určeno nejen pro realitní kanceláře, ale také pro developery, banky, které disponují buď svými budovami, nebo nemovitostmi získanými propadlou zástavou, či městské úřady. Jednotlivec s chutí prodat svou nemovitost sám na internetové tržiště přístup nemá. Tržiště InOcean dále připravuje jazykové mutace v angličtině, ruštině a němčině.