Raiffeisenbank do září zvýšila zisk na 1,6 miliardy korun

Čistý zisk +49% na 1,62 miliardy Kč. Celková aktiva +11% na 182,1 miliardy Kč. Vklady klientů +23% na 118,5 miliardy Kč. Úvěry klientům +2% na 141,0 miliardy Kč. Pokles provozních nákladů o 3,4% na 3,19 miliardy Kč. Nárůst vlastního jmění o třetinu na 12,8 miliardy Kč. Nárůst ztrát ze znehodnocení úvěrů a jiných pohledávek o 30% na 1,38 miliardy Kč.

Letošní rok ukazuje, že naše strategie je úspěšná i v době výrazného zpomalení české ekonomiky. Za dosažené výsledky za první tři čtvrtletí patří velký dík všem našim zaměstnancům i stále rostoucímu počtu klientů, kteří nám projevují důvěru, komentoval výsledky generální ředitel a předseda představenstva Raiffeisenbank Lubor Žalman.

Tato důvěra se odrazila v dalším rychlém nárůstu vkladů, mírně se zvýšil i objem úvěrů. Hlavním zdrojem příjmů jsou úrokové výnosy, které odrážejí loňské rekordní prodeje a letošní pokračující růst vkladů. Naopak další snížení a zrušení některých poplatků vedlo k poklesu výnosů z poplatků, vysvětlil Lubor Žalman s tím, že i příznivá poplatková politika přispívá k tomu, že klienti Raiffeisenbank jsou i nadále nejspokojenější v České republice.

K nárůstu zisku přispívají největší měrou tři priority: efektivní řízení rizik, důsledné vymáhaní dluhů a snižování nákladů. Právě dobře fungující vymáhání a náš přístup k neplatičům se odráží v relativně nízkém růstu tvorby rezerv. Dáváme tím klientům jasný signál, že nesplácet úvěry se nevyplácí, dodal Lubor Žalman. Na těchto prioritách se nic nemění, naopak v příštím roce jejich význam ještě vzroste. Očekáváme, že nejhorším rokem pro české banky bude až rok 2010, kdy pravděpodobně bude kulminovat míra nezaměstnanosti a s tím související objem nesplácených úvěrů, uvedl Lubor Žalman.

Hlavní události za 3. čtvrtletí 2009:

  • Spokojenost klientů je stále nejvyšší v České republice. Podle celoevropsky uznávaného průzkumu TRIM indexu hodnotícího spokojenost a retenci klientů spokojenost klientů RB v době krize vzrostla a je nejvyšší v ČR (zdroj: TNS Aisa, červenec 2009).
  • V prestižní soutěži Banka roku Raiffeisenbank letos opět získala titul pro „Nejdynamičtější banku roku“. Účet eKonto obhájil titul „Účet roku“, v hlavní kategorii „Banka roku“ Raiffeisenbank po loňském vítězství letos získala 3. místo.
  • Pokračující nárůst počtu klientů. Vlajkový účet eKonto ke konci září využívalo zhruba 130 tisíc klientů, což je dvakrát více než před rokem. Podnikatelské eKonto si za rok od jeho vzniku zřídilo 15 tisíc podnikatelů. Mezi spořením a investicemi je i nadále velký zájem o zajištěné produkty, především prémiové dluhopisy.
  • Neustálé zavádění nových produktů a služeb. Raiffeisenbank ve 3. čtvrtletí např. představila eKonto Garant kombinující výhody spořicího účtu a termínovaného vkladu a připravila nové emise prémiových dluhopisů a hypotečních zástavních listů. Snížením úrokových sazeb hypoték začala ještě více zvýhodňovat své stávající klienty.
  • Pokračující snižování či rušení některých poplatků. I ve třetím čtvrtletí Raiffisebank zrušila některé poplatky. Od 1. července banka neúčtuje např. poplatek za nadměrný vklad hotovosti či poplatek za blokaci karty. Banka rovněž navýšila bonus placený klientům eKonta na 20 Kč měsíčně.
  • Charitativní rozměr eKonta nese první výsledky. Majitelé eKonta se mohou vzdát zasílané dvacetikoruny ve prospěch jednoho ze čtyř charitativních subjektů (Pomozte dětem!, Konto bariéry, Český červený kříž a H. Stepic CEE Charity). Doposud takto na účet charity doputovalo více než 250.000 korun. Banka navíc veškeré nově zaslané příspěvky v posledních dvou měsících roku zdvojnásobí.
  • Nastartování konceptu firemního dobrovolnictví – zaměstnanci Raiffeisenbank odpracovali v druhé polovině roku přes 700 dobrovolnic­kých hodin.