Raiffeisenbank chce být vedoucí bankou v privátním bankovnictví

[Tisková zpráva] Raiffeisenbank spouští nový koncept privátního bankovnictví. Tento segment bude v následujících letech nejrychleji rostoucím na trhu, Raiffeisenbank nabízí privátním klientům ojedinělou kvalitu obsluhy založenou na zahraničních zkušenostech a chce se stát jednou ze tří nejvýznamnějších bank v privátním bankovnictví na českém trhu.

Raiffeisenbank spustila nový koncept privátního bankovnictví. „Věříme, že v následujících letech budou bohatí klienti nejrychleji rostoucí skupinou na trhu. Zároveň vidíme, že současná šíře a kvalita služeb pro tyto klienty je nedostatečná. Spouštíme proto zcela nový koncept privátního bankovnictví a chceme se pro bohaté lidi stát jejich první a hlavní bankou, naším cílem je patřit do pěti let mezi tři nejsilnější banky v privátním bankovnictví,“ uvedl místopředseda představenstva a výkonný ředitel Raiffeisenbank Mario Drosc.

Trh privátního bankovnictví má v České republice obrovský potenciál. Podle odhadů Raiffeisenbank české privátní banky momentálně obsluhují jen asi 20% ze všech aktiv, které by pod správou privátních bankéřů mohly být. „Zbývající část je buď v českých bankách mimo privátní segment nebo v zahraničí,“ vysvětlil Mario Drosc. Český privátní trh by tak v následujících letech mohl růst více než desetiprocentním tempem, Raiffeisenbank chce růst minimálně dvojnásobně rychle.

Banka buduje silný tým se zkušenostmi ve švýcarských privátních bankách. „Chceme se inspirovat tím nejlepším ze švýcarských privátních bank. Naše služby budou založeny na diskrétnosti a vysoké kvalitě,“ vysvětlil výkonný ředitel Raiffeisenbank zodpovědný za privátní bankovnictví Petr Vitásek, který sám do Raiffeisenbank přináší 12leté zkušenosti ve švýcarském bankovnictví.

„Klienti se budou moci těšit na zcela nový rozměr nabízených služeb: zejména vysokou kvalitu, profesionální investiční poradenství, regionální produktovou specializaci s možností nakoupit jakékoliv světové investiční produkty a exkluzivní klub skupiny RBI pod značkou Fridrich Wilhelm Raiffeisen poskytující služby klientům privátního bankovnictví po celém regionu. Taková kombinace těchto čtyř prvků je na českém trhu unikátní,“ zdůraznil.

Privátní bankovnictví Raiffeisenbank je určeno pro klienty s majetkem v bance přesahujícím 10 milionů korun a bude vystupovat pod samostatnou značkou Friedrich Wilhelm Raiffeisen i vlastním logem:

Banka klientům nabídne mj. plně individuální investiční produkty, poradí s alternativními investicemi např. do nemovitostí a umění, pro klienty bude k dispozici nepřetržitě. Pro privátní klienty bude banka budovat specializované příjemné a diskrétní pobočky, první z nich otevřela v budově centrály na pražské Pankráci. „V blízké době otevřeme další pobočky v Praze a Brně a postupně budeme posilovat naší regionální přítomnost,“ dodal Petr Vitásek.

Raiffeisenbank bude rovněž těžit ze zázemí silné mezinárodní instituce, které klientům např. umožní využít specializovaného týmu pro správu aktiv, silného ekonomického výzkumu a synergických efektů spočívajících v propojení firemního a soukromého bankovnictví a zároveň nejsilnější distribuční sítě v regionu střední a východní Evropy. „Klientům zprostředkujeme i řadu dalších služeb díky spolupráci s externími partnery, jako jsou právní kanceláře, daňoví poradci, poradenství v alternativních a specializovaných investicích nebo private equity fondy,“ uzavřel Petr Vitásek. Samozřejmostí pak je nepřetržitá telefonní klientská linka, detaily lze rovněž nalézt na internetových stránkách www.fwr.cz.