PwC: Kvalita služeb českých bank vysoká, Raiffeisenbank nejlepší

[Tisková zpráva] Celková úroveň kvality služeb, které české banky poskytují svým zákazníkům, je na vyspělé evropské úrovni. Raiffeisenbank je podle studie společností PwC a Senteo nejlepší bankou v České republice. PwC zveřejnila svou studii založenou na pěti klíčových oblastech: značka, komunikace, prostředí, nabídka a kultura.

Poradenská společnost PwC zpracovala společně s firmou Senteo studii o kvalitě služeb českých bank. Raiffeisenbank zvítězila ve všech pěti sledovaných kategoriích. Největší náskok před konkurencí přitom získala v oblasti firemní kultury. „Naším cílem je být nejlepší bankou na trhu v prémiových segmentech. Právě tito klienti přitom nejvíce ocení kvalitu nabízených služeb a dlouhodobý vztah banky a klienta,“ uvedl místopředseda představenstva Raiffeisenbank Mario Drosc.

„Právě silná firemní kultura je základem úspěchu kdekoli. Banka, která měla nejlepší hodnocení ve firemní kultuře, zvítězila ve všech sledovaných zemích i celkově,“ uvedl Chris Barrett, vedoucí partner poradenských služeb pro finanční instituce v regionu střední a východní Evropy, PwC Česká republika.

PwC studii provedla ve čtyřech zemích: kromě ČR ještě na Slovensku, v Rusku a na Ukrajině. Český bankovní sektor získal z těchto čtyř sledovaných trhů nejvyšší hodnocení. „Celková úroveň kvality služeb, které české banky poskytují svým zákazníkům, je na vyspělé evropské úrovni. Stále zde však vidíme prostor pro zlepšení v oblasti chování zaměstnanců poboček, které vytváří osobní dojem z dané banky,“ vysvětlil Chris Barrett.

„Raiffeisenbank je trvale bankou s nejspokojenějšími klienty v České republice. Právě chování našich zaměstnanců ke klientovi je přitom klíčovým faktorem při rozhodování, jak hluboký bude mít klient s bankou vztah. I nadále se zaměříme především na zvyšování kvality našich služeb,“ dodal Mario Drosc.

Index spokojenosti zákazníků hodnotí finanční instituce nejen z pohledu jejich zákazníka, ale zároveň analyzuje příjmy a náklady, které bankám proklientské chování přináší. Například nejlépe hodnocené banky, tedy ty, které jsou nejatraktivnější pro zákazníka, si mohou účtovat o 65 % vyšší roční poplatek za tak standardizovaný produkt, jako je správa debetní karty, než finanční instituce s nejnižším hodnocením. „Průzkum potvrdil, že klient je ochotný si za lepší zacházení připlatit. Ve skutečnosti klientům nevadí vyšší poplatky. Klientům vadí, pokud za své peníze nedostávají odpovídající servis,” dodal Chris Barrett.

Na Slovensku byla nejlepší bankou vyhlášena Tatrabanka, která rovněž patří do skupiny Raiffeisen.