První vítěz madridského finále už je znám: UniCredit

[Tisková zpráva] Letošní finálové utkání UEFA Champions League v hlavním městě Španělska tuto sobotu se stává nečekaně šťastnou chvílí pro UniCredit Group.

•    První sezóna přinesla úspěch sponzorovi UEFA Champions League

•    Zastávky UEFA Champions League Trophy Tour 2010 stanoveny

•    UniCredit jmenovala Luíse Figa vyslancem značky pro aktivity spojené se sponzorstvím UEFA Champions League

Oba finalisté – FC Bayern Mnichov a FC Internazionale Milán – pocházejí ze zemí, které jsou jádrovými domácími trhy této evropské skupiny, přičemž Německo je jejím druhým největším trhem po Itálii. Navíc mají obě mužstva se sponzorem specifický vztah – FC Internazionale je fotbalovým symbolem Milána, města, kde sídlí ústředí UniCredit Group, a FC Bayern Mnichov byl po dlouho dobu sponzorován HypoVereinsbank (nyní součást UniCredit Group).

Tato souhra okolností korunuje celou nanejvýš úspěšnou první sezónu sponzorského působení v UEFA Champions League. Generální ředitel Alessandro Profumo má v jasno v jedné věci: „Prvním vítězem madridského finále 2010 je UniCredit.“

Znalost značky a sponzoringu

Jedním z hlavních cílů sponzorského zapojení do UEFA Champions League, nejvýznamnější klubové soutěže na světě, v období let 2009–2012 je pro UniCredit posílení povědomí o značce, zvýšení váhy master brandu na všech 22 trzích a podpoření místních rebrandových projektů. Vedle využívání nejprestižnější evropské fotbalové soutěže coby mocného nástroje cílů skupinové komunikace byla bezmála veškerá získaná sponzorská práva uplatňována rovněž v lokálních komunikačních kampaních. Cílem je podpořit zde lokální značky a jejich prodejní úsilí na jednotlivých trzích.

Díky aktivnímu osvojení komunikačních a aktivačních opatření a díky úsilí zaměstnanců Skupiny se již v závěru první sezóny dostavil viditelný úspěch sponzorství. Povědomí o sponzorství nabývá rychle na síle, a správným směrem se ubírá také celá řada faktorů utvářejících image. Dokonce pokud srovnáme první ročník sponzorství UniCredit s dalšími sponzory, musíme konstatovat dosažení nadprůměrných výsledků. „Velice zajímavá je skutečnost, že mezi těmi, kdo mají povědomí o našem sponzorství, existuje ve většině zemí dvojnásobně vyšší míra nákupních záměrů a oblíbenosti ve vztahu k naší značce oproti lidem, kteří nevědí, že UniCredit je sponzorem UEFA Champions League,“ uvedl Alessandro Profumo.

Sponzorství díky pečlivě vyváženému poměru ústředních a místních potřeb osvědčuje také jako sjednocující faktor v rámci Skupiny, který posiluje pocit sounáležitosti zaměstnanců k UniCredit.  Sponzorství znamená pro zaměstnance reálný přínos, jelikož mimo jiné výrazně urychlilo rozvoj celoskupinových vazeb a procesů

UEFA Champions League Trophy Tour

Jenou z nejvýznamnějších aktivizačních iniciativ UniCredit byla Trophy Tour UEFA Champions League prezentovaná UniCredit, která proputovala od září do října roku 2009 pět zemí se zastávkami v Milánu, Záhřebu, Budapešti, Bukurešti a Sofii. Trophy Tour prezentovaná UniCredit zaznamenala během této pouti pěti zeměmi rekordní počet více než 90 000 návštěvníků. Trophy Tour bude pokračovat po letní přestávce těmito dalšími zastávkami: Mnichov (15. – 19. září), Praha (24. – 26. září), Varšava, (1. – 3. října), Bratislava (8.- 10. října) a Vídeň (14.- 17. října).

Luís Figo jako vyslanec značky

Aby Skupina naplno využila dopadu sponzorství, jmenovala Luíse Figa, jednoho z nejúspěšnějších fotbalistů Evropy za posledních 15 let, vyslancem značky, jenž bude během následujících dvou let podporovat banku jako expert ve všech záležitostech týkajících se fotbalu. „V Luísi Figovi jsme získali mezinárodně uznávanou osobnost, člověka, jehož kariéru lze nejvýstižněji popsat slovy jedinečná a dokonale se hodící k naší značce,“ prohlásil Alessandro Profumo. Coby bývalý hráč renomovaných klubů, jako jsou Sporting Clube de Portugal, FC Barcelona, Real Madrid CF a naposledy FC Internazionale, nejlepší fotbalista Evropy 2000 (držitel Zlatého míče magazínu France Football) a vítěz UEFA Champions League 2002, abychom zmínili alespoň několik z jeho ocenění, přináší s sebou bohaté zkušenosti a ohromný fanouškovský potenciál a to vše hodlá uplatnit v zájmu společnosti. Během Trophy Tour, při podporování propagačních aktivit spojených s UniCredit UEFA Champions League, stejně jako host při interních akcích nebo jako fotbalový expert pro hosty UniCredit při zvláštních utkáních.

Alessandro Profumo a Luís Figo se zítra zúčastní tiskové akce v Madridu, pořádané na oslavu prvního roku sponzorského působení UniCredit v UEFA Champions League, kde budou také prezentovány příští iniciativy.