První pololetí ve znamení dynamického růstu

Celkové tržby společnosti T-Mobile za první pololetí tohoto roku se oproti stejnému období roku předchozího zvýšily o 15 % z 10,1 miliardy Kč na 11,7 miliardy Kč.

Dvojciferný nárůst ve všech podstatných finančních ukazatelích odráží fakt, že zákazníci u společnosti T-Mobile nacházejí kvalitní a užitečné služby. Významný meziroční nárůst o 17 % zaznamenal také ukazatel EBITDA: zatímco v prvním pololetí roku 2002 činil 4,7 miliardy Kč, za prvních šest měsíců roku 2003 se vyšplhal na hodnotu 5,5 miliardy Kč. Čistý zisk vzrostl z 1,6 miliardy Kč na 1,9 miliardy Kč, což je ve srovnání s 30. červnem loňského roku o 23 % více. Ukazatel ARPU se meziročně zvýšil o 2 % z loňských 470 na 479 Kč. (Finanční výsledky jsou uvedeny dle německých účetních standardů.)

„V letošním roce se již operátoři nemohou spoléhat na strmý růst zákaznické základny. O to větší roli hraje udržet stávajícího zákazníka a neustále jej přesvědčovat o užitku a kvalitě nabízených služeb. Naši letošní strategii lze proto shrnout heslem Více hodnoty. Prezentované pololetní výsledky jsou bezpochyby důkazem, že ji prakticky naplňujeme,“ říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.

Celková zákaznická základna vzrostla v meziročním srovnání o 15 %, když k poslednímu červnovému dni roku 2003 registroval T-Mobile celkem 3 607 tisíc zákazníků oproti 3 150 tisícům evidovaným v loňském pololetí. Pozitivní je přitom skutečnost, že počet tarifních zákazníků se meziročně zvýšil téměř o polovinu. Úspěšný byl také segment firemních zákazníků. Mezi významné klienty se totiž v prvním pololetí zařadily například Unipetrol, a.s.; GECO TABAK, a.s.; Sekyra Group, a.s.; PTV, spol. s.r.o. a Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech, s.r.o. Ke společnostem, které již naopak služeb T-Mobile využívaly a v uplynulých šesti měsících smlouvu prodloužily, patří takové společnosti jako Škoda Auto, a.s.; Siemens, s.r.o.; Ernst & Young, k.s.; Lucent Technologies ČR, v.o.s.; Student Agency, s.r.o. nebo Aral ČR, a.s. T-Mobile byl ale úspěšný nejen u velkých společností. Stejně tak se mu vysokým tempem dařilo získávat nové zákazníky ze sektoru malých a středních firem.

Z hlediska provozních výsledků se nejdynamičtější křivkou růstu může pochlubit oblast datových služeb, když objem dat vzrostl meziročně o celých 834 %. Příznivě se tak projevilo zavedení nových tarifních plánů a široká podpora těchto služeb. Nárůst oproti prvnímu pololetí loňského roku byl zaznamenán rovněž v počtu protelefonovaných minut a odeslaných SMS zpráv. Za prvních šest měsíců provolali uživatelé v síti T-Mobile 1 708 milionů minut, což je o 18 % více ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku. 33% nárůst byl evidován v počtu odeslaných SMS zpráv: k 30. červnu tohoto roku odeslali zákazníci T-Mobile 820 milionů textových zpráv oproti loňským 619 milionům.