První pololetí 2005: Číslem jedna je T-Mobile

Nejvíce zákazníků v České republice využívá mobilních služeb společnosti T-Mobile. Vynikající finanční výsledky – růst zisku a EBITDA. Podíl tržeb z nehlasových služeb na tržbách se kontinuálně zvyšuje.

Praha 11. srpna 2005 – Úspěšných šest měsíců tohoto roku má za sebou společnost T-Mobile. S celkovým počtem aktivních zákazníků – 4,46 milionu – T-Mobile předčil konkurenční operátory a stal se novou jedničkou na českém trhu. Důraz na zvyšování efektivity se projevil i na významném zlepšení klíčových finančních ukazatelů – růst čistého zisku (o 39,7 %) a EBITDA (o 14,2 %). Stále výrazněji se prosazuje využívání nehlasových služeb – jejich podíl na celkových příjmech na jednoho zákazníka se přiblížil 22 procentům.

Počet zákazníků se v porovnání s prvním pololetím loňského roku zvýšil téměř o deset procent na 4,463 milionu, což je nejvíce ze všech tuzemských mobilních operátorů. Výrazným způsobem se rozšířila klientská základna u tarifních zákazníků – jejich počet meziročně stoupl o více než 17 %. Pozici nejsilnějšího operátora si T-Mobile udržel u předplacených karet – ke konci června letošního roku využívalo Twist 3,285 milionu klientů.

Na podzim 2003 T-Mobile vyhlásil cíl stát se během následujících čtyř let jedničkou českého mobilního trhu, a to jak v počtu zákazníků, tak finančních ukazatelích. Náš cíl byl často zpochybňován, vždyť působíme na plně saturovaném a vysoce konkurenčním trhu. O to cennější je dosažení ´první mety´ ve stanoveném termínu, říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a dodává: Věříme, že dodržení slibu posílí důvěru našich zákazníků, díky nimž jsme tohoto úspěchu dosáhli.

V prvním pololetí prokázal T-Mobile výtečnou finanční kondici: celkové tržby přesáhly 13,4 miliardy korun, čistý zisk překonal hranici tří miliard korun (nárůst o 39,7 %) a důležitý ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) vzrostl o 14,2 procenta v porovnáním se stejným obdobím loňského roku. O více než tři procentní body stoupla i EBITDA marže a její celková hodnota se tak zvýšila na téměř 49 procent. Uvedené finanční výsledky tak jednoznačně prokazují, že se úsilí o zvyšování efektivity vyplácí a velmi pozitivně se odráží na celkových ukazatelích hospodaření.

Velké úsilí bylo v prvním pololetí roku 2005 věnováno dalšímu rozvoji datových služeb. Pokrytí EDGE bylo do dnešního dne rozšířeno již na 36 největších měst a více než 200 přilehlých obcí v České republice a nadále bude pokračovat. Do konce roku uvede T-Mobile do provozu vysokorychlostní síť UMTS na bázi technologie TDD. Spuštěním této sítě nabídne T-Mobile plnohodnotnou alternativu k ADSL. Přidanou hodnotou a výhodou pro zákazníky je mobilita takového přístupu.

Spuštění sítě třetí generace tak zkvalitní a rozšíří nabídku v oblastí datových služeb, jejichž obliba u zákazníků neustále roste. Například měsíční objem přenesených dat se v porovnání s rokem 2004 více než ztrojnásobil.

V dalším období chceme zákazníkům dokázat, že naše mobilní síť dokáže poskytnout plnohodnotnou náhradu sítí pevných, a to i v oblasti datových služeb, definuje směr dalších aktivit Mahler.

Zájem firemních zákazníků o služby T-Mobile pokračoval i v prvním pololetí letošního roku, novými klienty největšího mobilního operátora v Česku se staly například tyto společnosti a instituce: Všeobecná zdravotní pojišťovna, ABB, Ministerstvo pro místní rozvoj, Řízení letového provozu, Baťa, Linde Technoplyn, Zlínský kraj či Město Břeclav.

Víme, že splnění cíle bylo především dílem našich zákazníků, a rádi bychom se s nimi podělili o svou radost. Proto bychom jim rádi nabídli malý dárek – o víkendu 21. – 22.8. budou všechny SMS odeslané do kterékoli domácí mobilní sítě zdarma, říká závěrem Roland Mahler.