První den eura -- úspěch pro Europay International

Waterloo, Belgie
14. 1. 2002

Platební karty Europay (Eurocardâ-MasterCardâ, Maestroâ a Cirrusâ) během prvního dne nového roku zaznamenaly rekordní počty výběrů hotovosti z bankomatů a platebních transakcí ve 12 zemích eurozóny, kde spotřebitelé využívali své karty jako nejsnadnější způsob placení v nové světové měně.

Zatímco loňského prvního ledna zaznamenaly výběry hotovosti z evropských bankomatů nárůst o 146 % na celkových 492 340 transakcí, sahali spotřebitelé při placení svých novoročních oslav v eurech (např. účty v restauracích a hotelech) tentokrát raději přímo ke kreditním kartám Eurocard-MasterCardâ a k debetním kartám Maestroâ. Po celé Evropě bylo autorizováno 740 280 plateb kartami MasterCard a Maestro, což oproti témuž dni* před rokem představuje nárůst o 20 %.
„Všude se o prvním dni roku 2002 mluví jako o dni eura. Pro společnost Europay International to však byl 1097. den provádění transakcí v této měně,“ říká Dominique Bichut, koordinátor euro-programu společnosti Europay. „Placení kartou v eurech je možné už od ledna 1999. Během tříletého přechodného období jsme zpracovali více než 18 milionů transakcí v eurech, to je v průměru 1 % celkového počtu. Tato situace trvala do září 2001, kdy jejich počet začal růst měsíčně asi o 40 %, protože maloobchodníci začali převádět své firemní účetnictví na euro.“
„S napětím jsme sledovali implementaci našeho migračního programu pro přechod na euro, který umožnil účinnou distribuci eurobankovek prostřednictvím rozsáhlé sítě bankomatů (přes 221 000) ve všech 12 zemích. Ve spolupráci s našimi členskými bankami v eurozóně jsme pomohli usnadnit bleskovou distribuci nových bankovek.“
Zavedení nové evropské měny bylo pro Europay International zvlášť důležitým krokem, jehož veřejný význam podtrhla reklamní kampaň na kreditní i debetní značky Eurocard-MasterCardâ a Maestroâ. Tisková a billboardová kampaň, která přišla na několik milionů eur, byla zahájena loni v prosinci a zaměřovala se na představení platební karty jako nejsnáze dostupné, lehce použitelné kapesní směnárny na euro.


„Kampaň skutečně podtrhla význam naší značky jako nejlepšího spojence každého spotřebitele při placení v eurech,“ prohlásil Arjen Kruger, vedoucí značkového marketingu společnosti Europay International. „Spotřebitelům, kteří si teprve zvykají na nové drobné v kapse, dávají kreditní i debetní karty záruku, že skutečně zaplatí přesně tolik, kolik mají.“

Kreditní a debetní karty nabízejí kromě neocenitelné bezpečnosti řadu dalších výhod:
˙ žádné zkomplikace s vydáváním drobných,
˙ přehled o všech platbách podle bankovního výpisu,
˙ velký počet platebních míst, kde se přijímají karty Eurocard-MasterCardâ po celé Evropě (počet obchodníků v Evropě přesáhl 5 milionů) ,
˙ rychlejší placení (např. v supermarketech, které zavádějí pouze bezhotovostní pokladny, budou transakce ještě rychlejší a hladší).

„Bylo zcela namístě, že jeden z našich oceněných reklamních spotů pod heslem "K nezaplacení!“ patřil – v podobě řádně převedené na euro – k prvním, které evropská televize vysílala v prvních minutách nového roku," dodává Arjen Kruger. „Je to způsob, jak chceme lidem sdělit, že jsme na euro připraveni, a zároveň zdůraznit, že karty se značkou Europay a MasterCard svým držitelům ušetří zmatky a nervozitu ze zavádění eura.“

* Číselné údaje byly přepočteny tak, aby byl eliminován meziroční vzrůst počtu autorizovaných transakcí za rok 2001 a aby bylo možné přímé porovnání 1. ledna 2001 a 1. ledna 2002.