První čtvrtletí 2005: Ve znamení efektivity

V prvním čtvrtletí roku 2005 T-Mobile zaznamenal výrazný nárůst rozhodujících finančních ukazatelů, především čistého zisku (o 35,1%) a EBITDA (o 14,8%). EBITDA marže dosáhla nadprůměrných 50 procent. Operátor si udržel pozici jedničky v celkovém počtu paušálních zákazníků. Další růst zaznamenaly nehlasové služby T-Mobile – jejich podíl na příjmech na zákazníka dosáhl 22,2 procenta.

Nárůst zákaznické základny T-Mobile o 10 procent je v souladu s očekáváním. O to více nás těší, že si stále držíme pozici jedničky v počtu paušálních zákazníků, říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s. a dodává: Například uvedení tarifního zvýhodnění Pevná+ či rozšíření technologie EDGE se právě u těchto zákazníků setkalo s velkou odezvou. Tarifní zákazníci jsou také tou skupinou, která přispěla ke zvýšení podílu datových služeb na ARPU.

V prvním čtvrtletí hospodařil T-Mobile s vynikajícími finančními výsledky: celkové tržby dosáhly 6,5 miliard Kč, čistý zisk téměř 1,5 miliardy Kč (nárůst o 35,1%) a ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl o 14,8 procenta. EBITDA marže meziročně vzrostla téměř o 4 procentní body a dosáhla nadprůměrné hodnoty 50 procent. Dosažené hodnoty svědčí o výrazném zvýšení efektivity podniku i o tom, že mezinárodní program Save for Growth je správnou cestou.

V uplynulém období se T-Mobile věnoval dalšímu rozvoji datových služeb – rozšířil pokrytí EDGE i nabídku nehlasových služeb o zajímavé aplikace určené nejen firemním zákazníkům (telemetrie, lokalizační a navigační služby, ochrana majetku aj.). To se odrazilo v datovém provozu: meziročně se počet přenesených dat zvýšil o 300 procent a podíl nehlasových služeb na ARPU se zvýšil o 2,0 procentního bodu na 22,2 procent. Tento údaj je nadprůměrný, a to nejen v rámci skupiny T-Mobile.

Naším největším úspěchem je dosažení stálého růstu na vysoce saturovaném trhu. K tomu přispívá schopnost oslovit tarifní zákazníky i fakt, že stále více firem volí T-Mobile. Právě tyto skupiny oceňují stabilitu, širokou nabídku služeb a poměr ceny a hodnoty, které jim nabízíme, říká Roland Mahler.

Mezi novými firemními klienty se objevily mj. tyto instituce a společnosti: Ministerstvo pro místní rozvoj, Masarykova univerzita v Brně, ABB, GE Money Bank, a.s., Johnson & Johnson, Město Česká Lípa, Správa Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava, WOOD & Company Financial Services, BASF či STEM/MARK.

Finanční výsledky
1. čtvrtletí 2005 1. čtvrtletí 2004 Změna %
Penetrace (%) 106,4 96,0 10,4
Počet zákazníků (´000) 4 390 3 991 10,0
 – Tarifní zákazníci 1 128 947 19,1
 – Twist zákazníci 3 262 3 044 7,2
Noví zákazníci 30 43 (30,2)
 – Tarifní zákazníci 23 58 (60,3)
 – Twist zákazníci 7  –15  –
Celkové tržby (mil. Kč) 6 511 6 101 6,7
Tržby ze služeb 6 172 5 688 8,5
EBITDA (mil. Kč) 3 254 2 835 14,8
EBITDA marže – celkové tržby (%) 50,0 46,5 3,5
EBTDA marže – tržby ze služeb (%) 52.7 49.8 2.9
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 470 477 (1,5)
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 22,2 20,2 2,0p