Průzkum společnosti MasterCard ukázal, že spotřebitelé chtějí i za každodenní nákupy luxusní bonusy

Spotřebitelé chtějí spíše než své blízké a charitu obdarovat sami sebe

Praha, 13. září 2006 – Podle nové studie MasterCard Worldwide chtějí tři čtvrtiny (73 %) evropských spotřebitelů kreditní kartu, která nabízí nějaký druh bonusu a téměř polovina (48 %) připouští, že by tento bonus utratili za sebe. Těchto lidí je téměř dvakrát více než těch, kteří by odměnu dali charitě nebo ekologickým organizacím (25 %). Ještě méně respondentů by získanou odměnu vynaložilo na rodinu či přátele (20 %).

Průzkum s 1400 držiteli kreditních karet proběhl ve Velké Británii, Německu, Francii, Španělsku, Itálii, Rusku a Polsku v červenci a srpnu roku 2006. Cílem průzkumu bylo zjistit přístup spotřebitelů ke co-brandovým programům ještě před zahájením sedmé výroční Konference společnosti MasterCard o afinitě a co-brandingu, která se konala 7. – 8. září ve španělské Valencii.

Průzkum také odhalil rostoucí zájem o luxusní bonusy a výhody. Respondenti by nejraději získali slevy na víkendové pobyty v cizích městech (33 %), zdarma lístky do kina, divadla nebo na koncert (26 %), lázeňský pobyt zdarma (25 %) nebo přestavbu domu či zahrady (24 %).

Stále výrazný je však i požadavek finančních bonusů u tradičních maloobchodníků, jejichž služeb spotřebitelé využívají každý den. 65 % respondentů by chtělo kreditní kartu, která poskytuje okamžitou slevu z ceny nákupu, zatímco 57 % by chtělo na konci roku nazpět hotovost ve výši určitého procentního podílu jejich celkových výdajů. Komerčními sektory, ve kterých by si přálo nejvíce spotřebitelů sbírat bonusy, jsou supermarkety (41 %) a čerpací stanice (31 %).

Z průzkumu dále vyplývá, že přizpůsobení bonusů představám zákazníka je klíčem k vyššímu zájmu spotřebitelů o co-brandové kreditní karty. Šest respondentů z deseti (59 %) uvedlo, že by rádi měli takovou kreditní kartu, která nabízí flexibilní výhody a umožňuje jim měnit způsob využití odměny tak často, jak by chtěli.

Frederic Conrads, ředitel co-brandingové divize společnosti MasterCard Europe prohlásil: „Náš průzkum ukazuje, že spotřebitelé zaujímají k odměnám spojeným s co-brandovými kreditními kartami velmi pragmatický postoj. Chtějí více volnosti k tomu, aby si mohli vybírat mezi bonusem ve formě každodenních položek (levnější benzín) a bonusem na způsob příležitostného dárku (například sleva na víkendový pobyt v cizím městě). Karta, která jim umožní zvolit si to, co chtějí a kdy to chtějí, se s velkou pravděpodobností stane pokladem jejich peněženky.“

Co o Vás říká Vaše platební karta?

Průzkum odhalil, že třetinu evropských spotřebitelů (34 %), z toho nejvíce Italů (55 %), láká kreditní karta, která ukazuje sílu a prestiž výdajů. Další třetina (32 %) by chtěla, aby jejich kreditní karta byla spojena se silnou značkou, která odráží jejich osobní zájmy, přičemž největší zájem o tuto vlastnost karty projevili Poláci (39 %).

Čtvrtinu spotřebitelů (24 %), z toho nejvíce Poláky (37 %), by přilákal poutavý vzhled karty. Další čtvrtina (26 %) respondentů by chtěla kartu, jejíž vzhled by si sami navrhli. Tuto možnost by nejvíce přivítali Italové (34 %).

Mezi komerční sektory, ve kterých by spotřebitelé nejvíce uvítali co-brandové karty, patří kromě supermarketů a prodejců pohonných hmot také cestování (24 %) a móda (23 %). Karty spojené s cestováním by s největším zájmem přijali Italové (33 %), Němci by byli nejraději spojováni s módou (32 %) a Francouzi by nejvíce ze všech chtěli kartu spojenou se supermarkety (53 %) a prodejci pohonných hmot (41 %).

Držitelé kreditních karet ve věku 18 – 24 let by s mnohem větší pravděpodobností než lidé nad 25 let chtěli co-brandovou kartu v oblasti módy, zatímco v kategorii držitelů kreditních karet ve věku 35 – 44 let by bylo nejvíce zájemců o kartu nějakého supermarketu, což odráží priority mladých rodin.

„Ztotožnění se s nějakou značkou je pro dnešní spotřebitele otázkou prvořadého významu, takže není překvapením, že lidé chtějí mít v peněžence kartu, která by odrážela jejich zájmy a ambice. Spotřebitelé by mnohem raději používali kartu, ke které by měli citovou vazbu, ať už jde o luxusní značku nebo kartu oblíbeného fotbalového klubu. Držitelům co-brandových karet jde především o to, aby jim karty pomohly udržet si nebo získat určitý životní styl,“ dodal Frederic Conrads.