Průzkum: S klienty komunikuje e-mailem nejlépe Aviva životní pojišťovna

Aviva životní pojišťovna je podle květnového průzkumu společnosti United Interactive pojišťovnou, která pomocí elektronické pošty nejlépe komunikuje s klienty. Životní pojišťovnu Aviva v průzkumu nazvaném Email Response Index (ERI), jehož se zúčastnilo 23 domácích pojišťoven, následují Evropská Cestovní Pojišťovna a pojišťovna Winterthur.

Již potřetí v roce 2006 přináší United Interactive výsledky z edice reportů Email Response Index (ERI). Výsledný index poskytuje informace, které vypovídají o tom, zda pojišťovna reagovala na e-mailový dotaz, jak rychle reagovala a jak kvalitní odpověď poskytla. Pomocí indexu společnost sestavuje žebříček mapující úroveň e-mailové komunikace. Maximální hodnota Email Response Indexu se rovná 100.

„Průzkum ukázal, že našim klientům poskytujeme rychlý a efektivní servis, bez průtahů a dlouhého čekání,“ uvádí k výsledkům průzkumu šéf marketingu vítězné pojišťovny Milan Starý. Pro pojišťovnu Aviva je kvalitní a srozumitelná komunikace s klienty dlouhodobou prioritou. Na českém trhu působí pojišťovna od roku 1997.

Hlavní zjištění k sektoru pojišťovnictví:

  • průměrný ERI pro pojišťovny má hodnotu 69,3 – v porovnání s minulou vlnou (duben 2005) došlo ke zlepšení o 9,8 bodu
  • nejvyšší Email Response Index získala Aviva životní pojišťovna (ERI=91,6), následována pojišťovnou Evropská Cestovní Pojišťovna (ERI=87,4), třetí příčku obsadila Winterthur pojišťovna s hodnotou ERI=85,7
  • nejslabším subjektem byly pojišťovny AIG Czech Republic (ERI=53,6) a D.A.S. pojišťovna právní ochrany (ERI=20,2)
  • na všech 7 dotazů odpověděly tyto pojišťovny: Aviva životní pojišťovna, Winterthur pojišťovna a Evropská Cestovní Pojišťovna
  • na dotaz v anglickém jazyce zareagovaly tyto pojišťovny: Allianz pojišťovna, Aviva životní pojišťovna, Winterthur pojišťovna, Evropská Cestovní Pojišťovna