Hlavní navigace

Reprezentativní průzkum ABC Českého Hospodářství: Na B2B tržištích se realizují zakázky za statisíce i miliony korun

Jednoduchost systému, rychlé nalezení dodavatele či odběratele a možnost realizovat zakázky vysokých finančních objemů – to jsou podle průzkumu nejstaršího tuzemského B2B tržiště ABC Českého Hospodářství nejdůležitější výhody při obchodování přes internet. Jako zajímavý přínos pro firemní rozvoj oceňují obchodující i možnost snadného nalezení obchodního partnera v zahraničí i bezproblémové navázání dlouhodobých obchodních kontraktů. Naopak při zadání poptávky klienti oceňují značné finanční úspory.

Sdílet

„Často jsme byli dotazováni našimi novými zákazníky na objem obchodů uskutečněných přes tržiště. Vzhledem k tomu, že tržiště má primární funkci zprostředkovávat obchodní kontakty, bylo pro nás komplikované tyto otázky zodpovědět. V letošním roce jsme proto uskutečnili průzkum mezi našimi klienty a výsledky byly překvapující i pro nás. Řada milionových a statisícových zakázek předčila i naše očekávání,“ komentovala výsledky průzkumu Lucie Vojtová, projektová manažerka internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

Zákazníci si nejvíce cení především jednoduché obsluhy systému a možnosti realizovat snadno zakázky vysokých finančních objemů. „Jednoduše zadáme konkrétní požadavek na váš web a zákazníci se nám ozývají sami. Dříve byla praxe taková, že jsme na internetu pracně vyhledali potencionální dodavatele a potom je pracně obvolávali. Mnohdy s malým účinkem,“ potvrdil Josef Režný, ředitel společnosti Aval CZ, která se zabývá výrobou ocelových konstrukcí a silničních vláčků.

„Nejobjemnější zakázka, kterou jsme přes tržiště realizovali, se týkala ocelových konstrukcí – vagonků na silniční vláčky a zásobníky na obilí v hodnotě 5,5 milionu korun. Na poptávku po dodavateli projektové dokumentace pneumatického pérování na přívěsy k silničním turistickým vláčkům jsme velice rychle získali nabídku v cenové hodnotě 60 tisíc korun. Spolupráce se dále rozvíjí, další objednávka od naší společnosti dosáhla 400 tisíc korun,“ vyčíslil Režný.

S milionovými zakázkami má zkušenost i řada dalších firem. „Na námi vložené poptávky se ozvali vhodní dodavatelé a ve velmi krátké době jsme uzavřeli dvě smlouvy – jednu za zhruba 200 tisíc a druhou ve výši jeden milion korun,“ řekla Ivana Horčicová z dřevovýrobní společnosti První severozápadní obchodní společnost.

Výhoda internetového obchodování spočívá mimo jiné i v jednoduché možnosti získat dodávky zboží ze zahraničí. Klient si tak z přehledného systému vybere maximálně vyhovující nabídku. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami země Evropské unie. Největší počet zakázek – tedy poptávek a nabídek – registruje B2B tržiště ABC Českého Hospodářství ze zemí jako je Francie, Německo, Velká Británie, Španělsko. Velmi dobře se rozjíždí touto formou i obchod se Spojenými státy nebo Ruskem.

„Po vložení poptávky jsme do čtyř dnů obdrželi čtyři nabídky. Zadávání poptávek je jednoduché, rychlé a pohodlné. Téměř každý týden se navíc sama objeví poptávka po našich službách a to především ze zahraničí. Z 80 procent se po zaslání naší nabídky danému zákazníkovi naváže komunikace a pošlou nám další poptávky,“ popsal svojí zkušenost s obchodováním přes B2B tržiště ABC Českého Hospodářství Jakub Kadlečík ze zlínské strojírenské společnosti BaK cnc.

Další výhodou obchodování přes B2B tržiště je i jednoduché navázání dlouhodobých obchodních kontraktů. „Podařilo se nám přes B2B tržiště prodat dva stroje v hodnotě zhruba 300 tisíc korun. Dotazující se firma od nás navíc získá další informace o servisu, náhradních dílech a podobně. Navíc na naše poptávky reagují zúčastněné firmy zpravidla do dvou dnů od jejího zveřejnění,“ uvedl Václav Podlesný ze společnosti B.K. VOOS, která se zaměřuje na obráběcí stroje.

V neposlední řadě nejen jednotlivci, ale ve velkém i obchodní společnosti oceňují možnost značně ušetřit výrobní náklady. Úspora se pohybuje v průměru kolem třiceti procent. Samozřejmě platí, že čím větší finanční objem se prostřednictvím tržiště v zakázkách realizuje, tím vyšší je i úspora nákladů. Pokud má navíc zákazník tržiště zájem pouze o sledování poptávek zboží – a nikoli o zadávání vlastních nabídek – jsou výhody tržiště zcela zdarma.

„Během používání systému se nám podařilo při nákupu důležitých komponentů do výroby ušetřit značné finanční prostředky. Také díky možnosti nabízet naše služby jsme byly schopni uzavřít řadu obchodů, které investované prostředky do tohoto systému mnohonásobně vrátily. Při nákupu vysokozdvižné techniky jsme ušetřili výběrem správného dodavatele přes 200 tisíc korun,“ potvrdil Rudolf Kalovský ze společnosti Katos CZ, která se věnuje tisku reklamních materiálů..

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).