Proti vlastní nešikovnosti se při cestě do zahraničí pojišťuje už každý druhý

[Tisková zpráva] Paní Nováková* vyrazila do Alp na hory, kde se ubytovala v luxusním hotelu. Když vycházela z koupelny zabalená v osušce, začal zvonit telefon. Rozeběhla se k němu, ale zakopla a spadla na stůl, ze kterého spadl popelník se žhavým popelem a zapálenou cigaretou.


Netradiční lavinový efekt poškodil zařízení hotelu (gauč, koberec, stůl a záclona) v celkové hodnotě 60 tisíc korun. Tento účet za paní Novákovou zaplatila ČSOB Pojišťovna, protože si k cestovnímu pojištění sjednala i pojištění odpovědnosti. Možnost způsobení škody třetí osobě v zahraničí si uvědomuje stále více lidí. K cestovnímu pojištění si odpovědnost sjednává už každý druhý klient.

„Mnohem častější jsou méně kuriózní případy, ale v posledních letech se také stále častěji setkáváme s mnohem závažnějšími událostmi, například se srážkami lyžařů na sjezdovce. Tuto zimu si k našemu cestovnímu pojištění sjednalo pojištění odpovědnosti bezmála 50% klientů.  Dá se tedy říci, že téměř každá druhá smlouva cestovního pojištění zahrnuje i pojištění odpovědnosti za škodu,“ uvedl Vít Janouch, produktový manažer cestovního pojištění ČSOB Pojišťovny.

Zájem není sezónní, ale trvalý. “V posledních pěti letech se meziroční nárůst pojištění odpovědnosti pohyboval mezi 2 a 5 %,“ doplnil Vít Janouch s tím, náklady na pojištění odpovědnosti jsou v porovnání s náklady na úhradu případné škody třetí osobě v zahraničí zanedbatelné. „Lze sjednat už od 6 korun za den, pravděpodobně i díky cenové atraktivitě je o něj zájem,“ uvedl.