Projekt uvedení značky AXA na český trh získal ocenění Asociace PR agentur

Praha, 11. června 2008 – AXA získala první místo v ocenění „Česká cena za PR“ v kategorii korporátní komunikace za svůj projekt uvedení značky na trh. Tento projekt získal také ve své kategorii cenu zahraničního porotce. AXA byla v loňském roce komunikována jako zcela nový hráč na českém trhu, a to se také podařilo komunikačními aktivitami předat široké veřejnosti. Porota pak ocenila použité komunikační nástroje a kanály i načasování komunikace.

Vstup značky AXA na český trh byl v rámci ocenění Česká cena za PR odměněn jako nejlepší projekt korporátní komunikace za rok 2007. Do této kategorie bylo přihlášeno celkem 12 velice kvalitních projektů korporátní komunikace. Projekt finanční skupiny AXA však byl oceněn jako nejlepší. Ve své kategorii navíc získal i Cenu zahraničního porotce. AXA tak v „České ceně za PR“ získala hned dvě ocenění.

„Veškeré naše aktivity při vstupu finanční skupiny AXA na český trh jsme zaměřili na to, abychom předešli stigmatu pouze dalšího z mnoha rebrandingů společnosti. Toto se nám povedlo, protože po půl roce působení na českém trhu znalo značku AXA 33 % respondentů výzkumu znalosti značek společnosti Millward Brown. Ocenění od asociace je dalším důkazem toho, že se naše aktivity ubíraly správným směrem,“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA pro ČR a SR.

V projektu uvedené důvody jedinečnosti projektu

Jedinečnost zvolené strategie: AXA byla úplně novou značkou, která v březnu 2007 vstoupila na český trh. Ačkoliv vstup se uskutečnil formou akvizice skupiny Winterthur, finanční skupina AXA se nerozhodla jít cestou rebrandingu, nýbrž vybudováním silné nové identity.

Specifická situace: Jednalo se o třetí identitu během necelých dvou let. Před samotným vstupem značky na trh existovala obava, zda důležité cílové skupiny tuto značku přijmou. Komunikační strategie byla ovlivněna tím, že v lednu 2006 byla značka Credit Suisse přejmenována na Winterthur.

Výrazný úspěch: Díky komunikační strategii, kde PR hrálo naprosto zásadní a nezastupitelnou roli se skupině AXA podařilo během půl roku vybudovat značku, kterou znalo více než 33 % respondentů Brand Awareness výzkumu. Tím AXA předstihla i většinu zavedenějších konkurentů s delší historií na trhu.