Prohlášení České spořitelny k aktuálně rozesílaným podvodným e-mailům

Několik 1000 mailů rozeslal dnes večer neznámý útočník klientům České spořitelny, uživatelům internetového bankovnictví. Maily mají vyvolat dojem, že je rozesílá Česká spořitelna a vyzývají adresáty k prokliku na údajné internetové stránky banky s tím, že klienti mají zadat svůj bezpečnostní kód. Česká spořitelna však svým klientům žádný mail nerozesílala a s klienty tímto způsobem zásadně nikdy o bezpečnostních parametrech nekomunikuje.

Díky vysokému zabezpečení internetbankingu ČS nehrozí klientům nebezpečí.

Banka přesto vyzývá k maximální obezřetnosti. Klienti by v žádném případě neměli na tyto maily reagovat. Klienti by nikdy neměli reagovat na žádný prolink v těle zprávy, a pokud se chtějí přihlásit do internetového bankovnictví, měli by tak činit výhradně vypsáním www.servis24.cz do URL adresy.

Pokud někdo z klientů na mail zareagoval, ať ihned kontaktuje linku 800 207 207 a účet zablokuje. 

Jde již o třetí masivní útok na české banky za poslední rok. Je nepochybné, že počítačová kriminalita dále poroste. ČS loni výrazně zpřísnila bezpečnostní pravidla, zavedla nový bezpečnostní prvek, zavedla povinné autorizace plateb přes SMS a zavedla monitoring změny kontaktního telefonního čísla. Klienti by měli při obsluze účtu po Internetu dodržovat důsledně bezpečnostní pravidla a využívat co nejkvalitnějšího zabezpečení a nerozpakovat se investovat do elektronického podpisu na čipové kartě, který zaručuje nejvyšší míru zabezpečení.

Internetové bankovnictví v současné době využívá asi 1 milion klientů ČS.