Program Banka první volby: Služby a firemní kultura byly hlavními tématy posledního čtvrtletí roku 2007

V posledním čtvrtletí roku 2007 završila Česká spořitelna v rámci svého strategického programu Banka první volby dalších 25 milníků. Největší počet z nich byl zaměřen na zlepšování služeb a produktů a na změnu firemní kultury.

Program Banka první volby zahájila Česká spořitelna v červenci 2006 s jasným cílem, aby jí pomohl upevnit vedoucí pozici v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílit pozici a význam České spořitelny v oblasti služeb malým a středním firmám. Program Banka první volny se skládá ze sedmi základních stavebních kamenů, které tvoří základnu pro naplňování jednotlivých milníků

Seznam milníků programu Banky první volby, završených ve 4. čtvrtletí 2007:

Klienti

  1. Instalace zařízení proti kopírování karet ve více než 80 % bankomatů
  2. Oboustranné výpisy z účtů
  3. Informace o výši zůstatku na účtu také prostřednictvím mailu zdarma

Společenská odpovědnost

  1. Činnost zahájila Poradna při finanční tísni
  2. Informační příručka pro klienty „První pomoc“
  3. ČS se stala generálním partnerem University Hradec Králové

Distribuční síť

  1. Kapacita Klientského centra Prostějov se zvýšila o 55 telefonních bankéřů
  2. Rekonstrukce dalších tří poboček
  3. Otevřeny tři nové pobočky

Firemní kultura

  1. Proběhly pracovní skupiny k tématu leadership
  2. Manažerům byl představen kompetenční model Erste Group
  3. Index kvality vnitřních služeb nově zahrnuje evaluaci firemních hodnot a chování
  4. Proběhl první celoskupinový výzkum spokojenosti zaměstnanců
  5. Strategie pro oblast lidských zdrojů na období 2008–2009 zahrnuje plán implementace firemní kultury
  6. Implementace firemní kultury se začala realizovat prostřednictvím školení, assessment center a výkonnostního managementu
  7. Firemní kultura a její hodnocení se stalo součástí kompetenčního modelu

Řízení služeb

  1. Další zrychlení vyřizování klientských podnětů. Cílem je dosáhnout do konce roku 2008 úrovně, kdy 80 % stížností bude vyřízeno do 24 hodin od okamžiku podání

Procesy

  1. Metodologie Six Sigma (dalších 25 zaměstnanců vyškoleno v kategorii „Black belt“ a 300 v kategorii „Green belt“)
  2. Průběžné zjednodušování dokumentace

Služby a produkty

  1. Fondy životního cyklu
  2. Osobní účet nabízí zlatou kartu s asistenčními službami (pro motoristy a domácnosti)
  3. Zůstatky u kreditních karet je možné zobrazit v rámci internetbankingu
  4. Elektronická fakturace – @FAKTURA 24
  5. Speciální program pro firmy, které podnikají v oblasti cestovního ruchu
  6. Výběry z 5 531 bankomatů Erste Group za 6 Kč