Profesionalizace českých nadací s Českou spořitelnou

V pondělí 3. listopadu 2005 začne podzimní semestr cyklu vzdělávacích seminářů Profesionalizujeme české nadace realizovaný Fórem dárců, který připravuje pro nadační sektor v České republice vzdělávací aktivity již sedm let. Česká spořitelna je generálním partnerem tohoto programu, který dostal název Profesionalizujeme české nadace s Českou spořitelnou.

Tento projekt nám dává možnost podílet se velkou mírou na rozvoji nadačních subjektů a to zvyšováním efektivity jejich práce, odbornosti jejich pracovníků a posílení finanční kapacity nadačního sektoru. Přispíváme tím k dlouhodobé stabilitě neziskových organizací, uvedla Jarmila Plachá, ředitelka korporátního marketingu a sponzoringu.

Náhodně organizované semináře z předchozích let byly v tomto roce nahrazeny zcela novým komplexním vzdělávacím programem, který je realizován v ucelených modulech. Jarní semestr se zabýval účetními a daňovými otázkami a tématy jako management, strategické plánování, fundraising či investování nadačního jmění. Podzimní semestr se hned v prvním dvoudenním semináři bude soustředit na problematiku marketingu a největší důraz bude kladen na nácvik obchodních a komunikačních dovedností. Následující seminář se bude konat 24. listopadu a bude se zabývat největšími omyly v účetnictví za rok 2005. Je ušitý na míru podle aktuálních potřeb a poptávky nadačního sektoru.

Semináře jsou určeny pro pracovníky nadačních subjektů na pozici ředitelů, manažerů, PR, pracovníků marketingu, fundraiserů, účetních, ekonomů a případně členů správních a dozorčích rad. Vzdělávacího cyklu se zúčastní cca 150 pracovníků z přibližně 80 subjektů.

Klára Gajdušková
tisková mluvčí FSČS