Profesionalita pracovníků je silnou stránkou ČSOB Leasing

ČSOB Leasing, leasingová jednička českého trhu, realizoval satisfakční studii zaměřenou na koncové zákazníky s vysoce pozitivním výsledkem. Cílem studie bylo zjistit úroveň spokojenosti klientů s poskytováním služeb a produkty společnosti. Podle výsledků průzkumu jsou zákazníci ČSOB Leasing více spokojení a více loajální než zákazníci konkurenčních společností i ve srovnání se zahraničními podniky z oboru v Evropě a ve světě. Silnými stránkami společnosti ČSOB Leasing jsou především vstřícný přístup k zákazníkům, péče o ně, nabídka produktů, odbornost a profesionalita pracovníků.

V rámci výzkumu bylo provedeno celkem 726 rozhovorů se zákazníky ČSOB Leasing i konkurenčních společností. Z dotazovaných zákazníků ČSOB Leasing bylo 89 procent zákazníků spokojených a téměř 70 procent zákazníků potvrdilo zájem služeb ČSOB Leasing znovu využít. Hlavními atributy spokojenosti zákazníků ČSOB Leasing jsou přístup pracovníků leasingové společnosti při uzavírání smlouvy, profesionalita a vstřícnost pracovníků při řešení požadavku klienta. Důvěryhodnost a stabilita ČSOB Leasing, banky a celé skupiny ČSOB jsou dalším pozitivním faktorem.

„Význam vlastních silných a slabých stránek často vynikne až při srovnání se silnými a slabými stránkami konkurenta. Porovnáme-li ČSOB Leasing s konkurencí, je patrný velký odstup v objemu obchodů, který se rok od roku zvětšuje. Výzkum potvrdil správnost naší obchodní strategie postavené na znalosti potřeb zákazníka a nastavení produktů a procesů tak, abychom tyto potřeby naplnili. Díky tomu jsou naši zákazníci spokojeni a společnost dosahuje výborných obchodních výsledků,“ řekl Josef Bezpalec, marketingový ředitel společnosti ČSOB Leasing. „Studie bude využita jako zdroj informací pro přípravu nových produktů a služeb a napomůže tak dalšímu úspěšnému rozvoji ČSOB Leasing,“ doplnil Josef Bezpalec.

Studii realizovala renomovaná společnost TNS AISA, která má s obdobnými průzkumy mezinárodní zkušenosti. „Při výzkumu pro ČSOB Leasing jsme použili metodu TRI*M, která je standardem v různých odvětvích, např. v telekomunikacích, informačních technologiích, průmyslu služeb, bankovnictví, pojišťovnictví a zdravotnictví. TRI*M systém se liší od tradičních výzkumů spokojenosti zákazníků v tom, že se kromě spokojenosti zákazníků soustřeďuje také na posouzení loajality a pevnosti vazby zákazníka na danou firmu. Proto se v terminologii častěji užívá termín „retence“, kterým rozumíme jak spokojenost, tak loajalitu zákazníků,“ řekl Jiří Svoboda ze společnosti TNS AISA. „Zajímavým zjištěním průzkumu je skutečnost, že čeští klienti hodnotí leasingové společnosti všeobecně lépe než klienti finančních institucí, především bank na Západě. Svědčí to o popularitě a dlouhodobě dobré reputaci leasingu a leasingových společností v ČR,“ dodal Jiří Svoboda.