Produkt českých rukou dobývá svět

PRAHA, 7. února 2006 – V téměř stovce zemí světa od včerejška funguje internetové tržiště Kommarket. Prototyp tohoto tržiště vznikl téměř před čtyřmi lety v Kompass Czech Republic a. s., české pobočce francouzské nadnárodní skupiny Kompass International Neuenschwander S.A. Kompass spravuje největší světovou databázi společností, která obsahuje téměř 2 mil. firem ze 70 zemí světa. Stal se užitečným pracovním nástrojem pro oddělení nákupu a prodeje, ale i pro instituce státní správy.

Od počátku roku 2005, kdy Kompass zahájil plný provoz internetového tržiště Kommarket v Česku, si systém stačil získat důvěru řady významných firem. Mezi současné významné uživatele Kommarketu patří např. společnosti Škoda Power, Papirius, Česká zbrojovka Uherský Brod, výrobce lokomotiv ČMKS holding a. s., Žďas a. s. nebo HoneyWell, s. r. o., firma specializující se na elektronické zabezpečovací systémy. Kommarket je přímo propojen s každoročně aktualizovanou databází více než 2 mil. dodavatelů. Tuto databázi využívají např. klienti CzechInvestu, CzechTrade, ministerstva a české ambasády v zahraničí.

Chce-li si firma najít informace o potencionálních obchodních partnerech nebo dodavatelích, a to doslova kdekoli na světě, díky Kompassu to přestává být problém. Vedoucí pracovníci nákupu a prodeje i top management na stránkách Kompassu pravidelně nacházejí nejen rozsáhlou a přehlednou databázi firem z více než 70 zemí světa, aktuální poptávky a tendry, ale sami si zde mohou založit prezentaci své společnosti nebo zadat poptávku na dodavatele dle jimi požadovaného oboru. Uživatelsky jednoduchý systém jim šetří náklady na výběrová řízení, čas, tendrům zase poskytuje větší transparentnost. Možnost rozesílat poptávky a přijímat nabídky odkudkoliv ze zahraničí českým firmám významně rozšiřuje trh. Jen podle údajů od českých nákupních manažerů se odhad celkové nakupované hodnoty v loňském roce prostřednictvím internetového tržiště Kommarket pohybuje okolo 1,2 mld. Kč.

Jsme potěšeni, že zájem o Kommarket stoupá. V Česku jej nyní plně využívají desítky firem a další testují neplacené demo verze. Soudě podle ohlasů našich klientů, Kommarket účinně a jednoduše napomáhá navazovat obchodní kontakty, vytvářet firemní partnerství, uvedl Robert Toman, výkonný ředitel a předseda představenstva Kompass Czech Republic a. s.

Kommarket vehementně proniká také na světové trhy. V říjnu 2005 jej začaly spouštět zahraniční pobočky skupiny Kompass, minulý týden byl provoz zahájen např. v Německu. Včera ( 6. 2.) se Kommarket stal jednou z klíčových součástí celosvětového informačního business rozcestníku Kompass.com.