Nabídka Léto 2009: prodej regionálních jízdenek roste

Lidé, kteří se rozhodli trávit letošní dovolenou doma, zareagovali na letní nabídku Českých drah a začali ve vetší míře využívat jízdenky SONE+ a REGIONet.

Máme za sebou první čtvrtinu letošního léta a už od začátku prázdnin sledujeme zásadní obrat v prodeji zvýhodněné varianty skupinové jízdenky SONE+ pro regionální vlaky. Od 21. června, kdy začala nabídka Léto 2009 platit, použilo tento náš produkt o celou třetinu více zákazníků, než ve srovnatelném období minulého roku, hodnotí dosavadní dopad letní nabídky Tomáš Čech, vedoucí oddělení cenotvorby a prodeje ČD. V absolutních číslech tedy cestovalo na regionální SONE+ 130 000 zákazníků, což je téměř 5 700 lidí denně. Loni to bylo jen kolem 4 000.

Ještě výraznější je nárůst prodeje REGIONetů za akční cenu 99 Kč. Od počátku akce si je koupilo skoro dvakrát tolik zákazníků. Největší prodej REGIONETů je v Jihomoravském kraji, kde je použije v průměru 460 cestujících každý den. K největšímu nárůstu zájmu o REGIONETy pak došlo ve středních Čechách a na Pardubicku, kde meziročně jejich prodej stoupl na více než pětinásobek, dodává Tomáš Čech.

Do první části soutěže o kilometrickou banku, která probíhá až do konce července, bylo odevzdáno nejvíce slosovatelných REGIONetů v okolí Prahy a Brna. Do soutěže se může zapojit každý, kdo odevzdá zvýhodněnou jízdenku REGIONet platnou v období od 1. do 31. července na kterékoliv pokladní přepážce ČD. Na jízdence musí být doplněn název nejvzdálenější železniční stanice, do které cestující na jízdenku cestoval, a telefonní číslo držitele. Losování proběhne 9. den po ukončení soutěže, tedy 9. srpna.