Prodej pojištění po telefonu nabírá obrátky

Možnosti použití telefonu při uzavírání pojistných smluv se opět rozšířily. U ČSOB Pojišťovny si totiž nyní mohou zájemci sjednat jednoduše pomocí telefonu nejen povinné ručení a cestovní pojištění, ale nově také pojištění domácnosti.

„Povinné ručení prodáváme po telefonu již téměř rok, a protože zájem veřejnosti o tuto službu je značný, rozhodli jsme se nyní nabídku rozšířit také o pojištění domácnosti,“ říká ředitel marketingu Petr Kleiner, který zároveň nevylučuje, že do budoucna přibudou i další druhy pojištění, například pojištění úrazu.

Uzavření pojistné smlouvy po telefonu je snadné: stačí vytočit bezplatnou linku kontaktního centra ČSOB Pojišťovny 800 100 777 a operátorka pak pomůže nastavit zájemci všechny potřebné parametry smlouvy. Hotová smlouva poté přijde klientovi poštou, pojištění však může začít platit již od druhého dne po telefonátu. To uvítají například ti, kteří se chystají do zahraničí a potřebují uzavřít cestovní pojištění (ať již individuální nebo formou celoročně platné karty) co nejdříve. Kromě pohodlí a rychlosti přináší pojištění po telefonu klientům i další výhodu: zvýhodněnou cenu. Povinné ručení i pojištění domácnosti sjednané po telefonu je totiž u ČSOB Pojišťovny o 3 % levnější než při běžném prodeji.

Ze statistik ČSOB Pojišťovny týkajících se povinného ručení vyplývá, že telefon používají k nákupu pojištění podstatně více muži než ženy: z celkového počtu takto uzavřených smluv jich na muže připadá 78 %. Podobně jako u prodeje pojištění přes internet také platí, že moderní formy komunikace jsou bližší mladším lidem a lidem ve středním věku: více než 27 % procent smluv uzavřeli klienti ve věku 30–39 let a přes 26 % smluv lidé ve věku od 20 do 29 let (viz graf). Podíl starších ročníků je nižší, přesto však není výjimkou, že telefon využívají ke sjednání pojištění i lidé starší 80 let. Z regionálního hlediska jsou nejčastějším telefonními klienty ČSOB Pojišťovny lidé z jižní Moravy a z Pardubicka.

Kontaktní centrum ČSOB Pojišťovny ovšem neslouží jen k prodeji pojištění, ale především jako informační středisko, kde mohou současní i potenciální klienti získat všechny potřebné informace o službách, které ČSOB Pojišťovna nabízí. Na kontaktní centrum se mohou navíc mohou obrátit i ti, kdo potřebují nahlásit pojistnou událost: operátoři pak předají hlášení o škodě likvidátorům, kteří se postarají o rychlé vyřízení škody.