Přímé bankovnictví České spořitelny má milion klientů

Služby přímého bankovnictví Servis 24 České spořitelny má po čtyřech letech existence svého miliontého klienta. Za uplynulý rok počet uživatelů služby Servis 24 vzrostl o 20 % (o 165,000). Jen v roce 2005 si tuto službu aktivovalo u České spořitelny denně 703 klientů. Přesně před čtyřmi roky 2. února 2002 oslavilo přímé bankovnictví České spořitelny příchod 100,000. klienta. Miliontý klient si službu Servis 24 sjednal 23. ledna 2006. Přímé bankovnictví tak využívá více než třetina majitelů sporožirových účtů.

Nejčastější funkcí, kterou klienti služby Servis 24 využívají, je zadávaní plateb – především prostřednictvím internetového bankovnictví. Majitelé sporožirových účtů však nevyužívají pouze možnosti obsluhovat svůj běžný účet přes elektronické bankovnictví, ale také nakupují produkty dceřiných společností. Zvyšuje se zájem prostřednictvím služby Servis 24 investovat do podílových fondů, sjednávat si úvěrové produkty nebo sledovat stav úvěru či penzijního připojištění. Do budoucna plánujeme další rozšíření služeb. Přes Servis 24 například bude možné zjistit stav účtu kreditních karet nebo realizovat platby e-commerce, uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku Přímé bankovnictví.

V roce 2005 klienti České spořitelny realizovali 30 milionů transakcí prostřednictvím přímého bankovnictví ČS, v porovnání s předešlým rokem šlo o 58% meziroční nárůst. Z toho bylo zadáno 13 milionů jednorázových příkazů, tedy o 63 % více než v roce 2004. Klienti si oblíbili i možnost zasílání SMS o stavu účtu. V uplynulém roce si tak například nechali poslat 41 milionů SMS se zůstatkem účtu, v roce 2004 to bylo 30 milionů (tzn. meziroční nárůst 37 %).

Servis 24 uvedla Česká spořitelna na trh v září 2001. Služba nahradila nejstarší přímé bankovnictví v České republice, službu Sporotel, která byla v nabídce České spořitelny od roku 1996. Umožňovala obsluhovat účet po telefonu k zajištění nejjednodušších transakcí. Původní ryze telebankingový Servis 24 se během pěti let rozšířil o další pilíře – Servis 24 Internetbanking a Servis 24 GSM Banking. Klienti, kteří mají službu Servis 24 aktivovanou, mohou využívat kterýkoli její pilíř s jedinou sadou přístupových kódů a za jediný poplatek.