Přidělení státní podpory stavebního spoření – pozor na kontrolu osobních údajů!

Raiffeisen stavební spořitelna upozorňuje všechny vlastníky stavebního spoření, že nesprávné osobní údaje klienta mohou vést k neproplacení státní podpory. Státní podpora je standardně vyplácena pouze těm, kterým se shodují osobní údaje vedené spořitelnou s osobními údaji EOMV (Evidence osob Ministerstva vnitra). Nejbližší termín, do kterého lze aktualizovat změny osobních údajů je 30.1. 2007. Kontrola údajů probíhá v těchto položkách: jméno, příjmení, rodné číslo a dále druh pobytu a adresa trvalého bydliště.

Informace o změně osobních údajů je zakotvena ve smlouvě o stavebním spoření. Ze smlouvy vyplývá, že každý klient je povinen o změně osobních údajů spořitelnu neprodleně informovat. Poslední změny před žádostí o státní podporu předává Raiffeisen stavební spořitelna Ministerstvu financí dne 30.1. 2007. Samotná žádost o státní podporu za rok 2006 je pak ministerstvu předávána 20.2. 2007 (druhé kolo) a nakonec 14.7.2007 (třetí kolo). V případě, že nejsou požadovaná osobní data shodná ani ve třetím kole klient o příspěvek přichází. (Státní příspěvek mu není přiznán).

Dalším důvodem nepřiznání státního příspěvku stavebního spoření může být duplicitní smlouva, kde celková státní podpora přesahuje 3 000 Kč za rok. Například: zákazník bude mít čtyři smlouvy – na první spoří 800 Kč, na druhé a třetí 500 Kč a na čtvrté 300 Kč měsíčně. Na konci roku se na první smlouvu připíše podpora 1 440 Kč, na druhou 900 Kč a na třetí 660 Kč. Na čtvrtou smlouvu nebude státní podpora připsána.

Komentuje Tomáš Vášáry, tiskový mluvčí Raiffeisen stavební spořitelny: „Klienti se ve smlouvě zavazují písemně nás informovat o změně osobních údajů. Neustále je prostřednictvím našich obchodních zástupců upozorňujeme na tuto skutečnost, ale může se stát, že zapomenou. Pak mají neprávem pocit, že jim státní podporu nechceme vyplatit my, jakožto stavební spořitelna, ovšem hlavním důvodem je nevyplacení podpory Ministerstvem financí. Proto apelujeme na klienty, že je nejvyšší čas případné nesrovnalosti napravit. Naším zájmem je maximální možné zvýhodnění podmínek stavebního spoření, a tím i spokojenost klientů.“