Přestože 71 % řidičů by změnou pojišťovny ušetřilo, většina stále váhá

[Tisková zpráva] 69 % řidičů v průzkumu DIRECT Pojišťovny uvedlo, že lepší cena autopojištění je pro ně hlavním motivem pro změnu pojišťovny.

Průměrná částka úspory, které lze na českém trhu ročně dosáhnout změnou poskytovatele povinného ručení, je přitom 1065 Kč,  u DIRECT Pojišťovny je to dokonce 1750 Kč.  Přesto většina řidičů se změnou stále váhá.

„Český pojišťovací trh je stále velice konzervativní. Z výzkumu DIRECT Pojišťovny vyplývá, že Češi zůstávají s pojištěním automobilu u jedné pojišťovny v průměru 5,9 let. Ke změně jim zřejmě chybí impulz. Jako jednoznačně nejsilnější motiv pro změnu pak řidiči uvádějí cenu pojištění. DIRECT Pojišťovna, která šije každému klientovi cenu přímo „na míru“ podle široké škály kriterií, takže dobří řidiči už nedoplácí na ty špatné, přitom takovou dobrou cenu nabízí. A ta je v průměru o téměř 700 korun výhodnější než průměrná úspora na trhu,“ říká Ondřej Havlík, ředitel pro strategii, marketing a vztahy se zákazníky DIRECT Pojišťovny.

Díky zohlednění 11 různých parametrů při výpočtu ceny povinného ručení (na trhu to obvykle bývají pouze 4 parametry) vedoucí k co nejvyšší individualizaci pojistného, dosahují klienti DIRECT Pojišťovny výrazných úspor oproti tržnímu průměru. Čím je pak řidič zkušenější a pojištěné vozidlo novější, tím lepší podmínky povinného ručení získá. Průměrná výše úspory na trhu je 1065 Kč, u DIRECT Pojišťovny je tato částka v průměru o 700 Kč vyšší, tedy 1750 Kč a pokud se jedná o novější vozidlo a zkušeného řidiče, přesahuje uspořená částka hodnotu 2 000 Kč. Noví klienti navíc až do konce prosince získají dva měsíce pojištění zdarma. A k němu rovněž zdarma i služby AutoHELP a Ochrana bonusu.

Lepší cenu jako hlavní impulz pro změnu pojišťovny přitom v průzkumu uvedlo 69 % řidičů. Pro dalších 23 % je důležitá dobrá nabídka pojistných produktů. Jako další důvody pak řidiči uváděli lepší servis (16 %), doporučení známého (13 %) a špatné zkušenosti s likvidací pojistné události (7 %).

21 % řidičů také od své nové pojišťovny očekává pomoc s přechodem k ní. Mnoho řidičů totiž od změny odradí právě pomyšlení na složitý administrativní proces, který by je v takovém případě čekal. DIRECT Pojišťovna proto na svých internetových stránkách nabízí aplikaci, která klientům usnadňuje přechod od stávajícího pojistitele k ní. Aplikace uživatele upozorní na zákonné podmínky výpovědi smlouvy, případně tento dokument přímo pomůže vytvořit. Následné sjednání nové pojistné smlouvy elektronicky nebo přes telefon zabere jen několik minut.

1Výzkum na vzorku 500 řidičů z celé ČR.

2Výzkum na vzorku 300 řidičů z celé ČR.

3Výzkum DIRECT Pojišťovny na vlastním portfoliu klientů.