Prestižní hodnocení českého maloobchodu GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 startuje

Kromě absolutního vítěze s titulem „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006“ budou zvoleni nejlepší tuzemští obchodníci v 11 kategoriích

Prestižní ocenění pro nejlepší obchodníky – GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 – vstupuje 1. června již do čtvrtého ročníku. Od svého vzniku se stalo respektovaným hodnocením kvality služeb jak ze strany obchodníků a odborníků, tak ze strany veřejnosti. Letošní ročník s sebou přináší některé novinky jako například nový způsob volby absolutního vítěze ocenění, představení nových webových stránek www.obchodnik-roku.cz či novou kategorii „Professional“.

Letošní ročník byl zahájen na tiskové konferenci 1. června 2006 a výsledky budou oznámeny 10. října 2006 během slavnostního večera ve Slovanském domě.

„GE Money Multiservis Obchodník roku je ocenění, které nabylo na velkém významu. Obchodníci jsou tímto srovnáním kvality motivováni k dalšímu zvyšování standardu poskytovaných služeb, což přináší cenné výhody spotřebitelům. Ti se mohou snáze orientovat na trhu a používat cenné znamení prvotřídní kvality služeb a toho nejlepšího přístupu k zákazníkům,“ říká Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis, která je generálním partnerem ocenění.

Kromě absolutního vítěze ocenění, držitele titulu „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006“, budou letos vyhlášeni také vítězové v následujících kategoriích:

1. Hypermarket roku 2006
2. Supermarket roku 2006
3. Prodejce nábytku roku 2006
4. Hobbymarket roku 2006
5. Prodejce drogistického zboží roku 2006
6. Prodejce elektro roku 2006
7. Prodejce textilu a obuvi roku 2006
8. Velkoobchod a Cash & Carry roku 2006
9. Internetový obchodní roku 2006
10. Cena veřejnosti
11. Professional

Absolutní vítěz letošního ročníku GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 bude zvolen na základě třech samostatných forem hodnocení. Absolutní vítěz letos vzejde nejen z expertního výzkumu společnosti INCOMA Research, jak tomu bylo doposud, ale bude nově odrážet i výsledky hlasování veřejnosti a názorů odborníků na problematiku maloobchodu.

Vítězové devíti oborových kategorií budou zvoleni na základě expertního výzkumu realizovaného na reprezentativním vzorku populace nezávislou společností INCOMA Research. Výzkum v rámci letošního ročníku se uskuteční v průběhu srpna a září, osloví více než tisíc spotřebitelů z celé České republiky a bude odrážet skutečné názory českých spotřebitelů.

Na základě hlasování veřejnosti bude udělena „Cena veřejnosti“. Veřejnost může hlasovat prostřednictvím SMS zaslaných na číslo 736 323 323 zpráv nebo nových internetových stránek soutěže www.obchodnik-roku.cz. Hlasování veřejnosti na Internetu a SMS hlasování bylo spuštěno 1. června 2006 a bude pokračovat až do 30. září 2006.

„Zákazníci a jejich spokojenost stojí v centru zájmu obchodníků, a tak právě pro zákazníky je veřejné hlasování ideální nástroj pro vyjádření spokojenosti. Důvodů, proč by se měla veřejnost hlasování zúčastnit, je několik – zájem doporučit dobrý obchod nebo naopak odradit od nákupů v tom špatném, a tak přispět ke zlepšení služeb tuzemských obchodníků,“ řekl Charlie Coode, a dodal: „a samozřejmě je pro hlasující připraveno mnoho atraktivních cen“.

K absolutnímu vítězi, devíti oborovým kategoriím z minulých ročníků a k Ceně veřejnosti letos přibude ještě jedna nová kategorie „Professional“ – cena odborné veřejnosti udělovaná časopisem Regal. Časopis Regal provede ve spolupráci s renomovanou výzkumnou agenturou dotazování, které bude zkoumat názory odborníků na problematiku maloobchodu, top a středního managementu obchodníků, zástupců nezávislého obchodu a lidí, kteří se problematikou maloobchodu dlouhodobě zabývají (např. poradenské společnosti, dodavatelé zboží a vybavení pro maloobchod, výzkumné agentury atd.).

Hlavním mediálním partnerem letošního ročníku se stalo vydavatelství Economia a jeho tituly: Hospodářské noviny, Ekonom, Marketing & Media a časopis Regal. Dalšími mediálními partery ocenění jsou Osobní finance, Nedělní svět, BIZ, 24 hodin, Asociace pro elektronickou komunikaci APEK, internetový server akcniceny.cz a společnosti Henkel, MasterCard a A-Spirit.