České aerolinie přepravily za první čtyři měsíce roku téměř 1,6 milionu cestujících

České aerolinie přepravily za první čtyři měsíce letošního roku téměř 1,6 milionu cestujících. Meziročně je to nárůst o 2,7 procenta. Počty cestujících Českých aerolinií tak rostly i v tradičně slabé vedlejší sezóně. Navíc stále roste především počet cestujících v business třídě, což má také příznivý vliv na růst výnosů. Celkem České aerolinie uskutečnily za první čtyři měsíce roku 12 560 letů. Letadla Českých aerolinií za stejnou dobu přepravila také téměř 6900 tun zboží a pošty.

Pravidelné linky Českých aerolinií přepravily za první čtyři měsíce letošního roku téměř 1,4 milionu cestujících, což je růst o necelá dvě procenta. Na celkových výsledcích se pravidelná přeprava podílela nejvýrazněji, a to téměř 90 procenty. „Projevují se výsledky nového obchodního modelu, kdy se společnost zaměřila na posilování nejžádanějších linek,“ řekl viceprezident pro marketing a vývoj produktu Petr Pištělák. Za první čtyři měsíce mezi nejúspěšnější linky patřilo právě spojení do Moskvy, Madridu, Amsterdamu nebo Bruselu, kam České aerolinie vloni svůj provoz podstatně rozšířily. „Pozitivní vliv na počty cestujících má také projekt Click4Sky.com., který do letadel Českých aerolinií od loňského září začal přivádět nový segment cestujících, kteří dávají přednost ceně letenky před flexibilitou a dalšími službami,“ vysvětlil Petr Pištělák.

Na charterových letech Českých aerolinií cestovalo od začátku ledna do konce dubna více než 175 000 cestujících, tedy o 11 procent více než v předchozím roce. České aerolinie nabízely svým klientům z řad cestovních kanceláří v České republice tradiční zimní lety do exotických oblastí v Karibiku, jako je Varadero na Kubě, La Romana v Dominikánské republice nebo ostrov La Isla Margarita.

Pravidelnost provozu

Za první čtvrtletí roku 2008 dosáhly České aerolinie první pozice v pravidelnosti odletů v žebříčku 27 evropských leteckých společností sdružených v Asociaci evropských aerolinií (AEA). České aerolinie tak obhájily pozici leadera evropského nebe v pravidelnosti odletů, kterou v celoročním žebříčku dosáhly poprvé v historii v roce 2007. Pravidelnost provozu je jedním z hlavních benefitů, které oceňují cestující. Především pro business klientelu je přesné dodržování odletových časů jedním z hlavních kritérií, podle kterých si vybírají leteckou společnost.

V roce 2007 letadla Českých aerolinií přepravila 5,6 milionu cestujících. Při srovnatelné kapacitě se meziročně jejich počet zvýšil o 2,7 procenta. V roce 2006 České aerolinie přepravily se stejným počtem letadel přes 5,4 milionu cestujících a o rok dříve 5,2 milionu. Za první čtvrtletí roku 2008 České aerolinie přepravily 1,1 milionu cestujících, což je meziroční růst o 2,9 procenta.