Předvánoční tržby obchodníků jsou vyšší, než se očekávalo

Z prosincové ankety uspořádané mezi předními českými obchodníky v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2007 vyplývá, že tržby obchodníků v předvánočním období předčily jejich vlastní očekávání. Anketa zároveň ukázala, že se naplnily předpovědi obchodníků – před Vánocemi je zájem hlavně o elektroniku. K žádanému vánočnímu zboží patří také oblečení, cukrovinky a nápoje. Potvrzují se tak předpoklady společnosti GE Money Multiservis o rostoucí ochotě Čechů utrácet za vánoční svátky.

Více než 80 % obchodníků oslovených anketou v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2007 uvedlo, že před spuštěním svých předvánočních kampaní nečekalo takový zájem zákazníků. Oslovení obchodníci jsou dosavadní výší svých tržeb sami překvapeni.

„Podle našich statistik každoročně narůstá objem zboží pořízeného pomocí našich produktů – Multiservis úvěru, MoneyCard a OK karty. V letošním listopadu jsme financovali o 20 % vyšší objem zboží než ve stejném měsíci vloni. Domnívám se, že je to způsobeno širokou dostupností našich produktů, stejně jako úspěšnými předvánočními kampaněmi obchodníků,“ uvedla Jarmila Kowolowská, manažerka produktového týmu GE Money Multiservis. „Nepochybně se také zvyšuje ochota Čechů utrácet, obzvláště pak za dárky pro své blízké,“ dodala Jarmila Kowolowská.

Období předvánočních kampaní bylo doposud úspěšné i z hlediska výsledků společnosti GE Money Multiservis. Během měsíců října a listopadu se uskutečnilo nejvíce nákupů a na přelomu těchto měsíců – v týdnu od od 29. října do 4. listopadu 2007 – se i nejvíce utrácelo. Nejúspěšnější týden pro GE Money Multiservis tak byl i týdnem, kdy většina obchodníků spouštěla své předvánoční kampaně. Nejúspěšnějším dnem z hlediska částky financované prostřednictvím produktů společnosti GE Money Multiservis však byl 30. listopad, kdy profinancovaná částka přesáhla 43 milionů korun.

„Předpokládáme, že tato nej z našich statistik nejsou pro letošní rok konečná. Z předešlých let víme, že lidé naše produkty vyhledávají ve velké míře i v prosinci a obchodníci mívají nejvyšší obraty těšně před Vánocemi,“ řekla Jarmila Kowolowská.