Předběžné výsledky za dvanáctiměsíční období do září 2005

Zdravý růst se odrazil v 12% nárůstu počtu cestujících a 23% nárůstu příjmů Větší zisky jsou odrazem rychlejšího snižování nákladů

  • Zisk před zdaněním vzrostl v druhém pololetí o 11 procent, celkově za rok o 9 procent na 68 milionů GBP.
  • Výnos na akcii vzrostl o 3 procenta na 10,7 p.
  • Počet cestujících vzrostl o 21 procent na 29,6 milionu, přičemž vytíženost letounů se zvýšila z 84,5 procent na 85,2 procent.
  • Celkový příjem na sedadlo vzrostl o 2 procenta na 38,66 GBP.
  • Vedlejší příjem na sedadlo vzrostl o 17 procent, což odráží náš trvající zájem o tuto oblast.
  • Palivové náklady na sedadlo vzrostly v druhém pololetí o 68 procent, celkově o 47 procent.
  • Snižování nákladů se zrychlovalo s amortizací, s výjimkou palivových nákladů; v druhém pololetí poklesly náklady o 7 procent, celkově o 4 procenta, přičemž úspor bylo dosaženo ve všech klíčových oblastech.
  • Výrazně se rozšířila síť linek: v loňském roce přibylo 72 nových tras, čímž se dosáhlo celkového počtu 212.
  • Silný růst pokračoval na evropském kontinentu, jen v Německu vzrostly příjmy o 78 procent.

Ray Webster, CEO společnosti easyJet, řekl o výsledcích:

V uplynulém roce jsme učinili výrazný pokrok. Podařilo se nám dosáhnout zvýšení počtu cestujících i zvýšit příjmy. Navzdory zdražování pohonných hmot jsme minimalizovali své náklady a pokud vynecháme palivo, naše náklady na sedadlo poklesly o 4,4%; v průběhu roku jsme zrychlili snižování nákladů, což se odrazilo na dosaženém zisku. Rovněž mě těší rozšíření naší sítě. Se 72 novými linkami jsme v dobré výchozí pozici pro další růst.

V aktuálním finančním roce bychom chtěli dosáhnout růstu kapacity míst, a to až o 15%. Budeme se nadále výrazně zaměřovat na kontrolovatelné náklady, což by se mělo projevit v 3–5% úspoře na sedadlo, tedy kromě nákladů na palivo. Očekáváme mírný pokles celkového příjmu na sedadlo, nicméně vedlejší příjmy nepochybně díky řadě nových iniciativ vzrostou. Celkově tedy očekáváme nárůst do deseti procent.