Hlavní navigace

Pozor na letní slevy

V českých obchodech začalo období letních slev. Po vzoru západní Evropy se zlevněné letní zboží objevuje už ve dnech, kdy léto teprve začíná. Sdružení obrany spotřebitelů České republiky ale upozorňuje, že někteří obchodníci se během těchto akcí nechovají ke spotřebitelům seriozně a porušují jejich práva.

Sdílet

Na Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se každoročně obracejí spotřebitelé především s dotazy, jak je to se záruční dobou na zboží, prodávané v letních či jiných slevách.

Spotřebitelé se u prodávajících setkávají například s tvrzením, že u zlevněného zboží nemohou poskytovat žádnou záruku, řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Jedině, je-li prodávané zboží zlevněné kvůli konkrétní vadě, která nebrání, aby zboží mohlo být používáno ke svému účelu, nemůže spotřebitel reklamovat tuto konkrétní vadu, avšak jiné vady samozřejmě ano, zdůraznil F. Lobovský. O svých právech se spotřebitelé mohou bezplatně informovat v osobních poradnách pro spotřebitele, či prostřednictvím on-line poradny na internetovém serveru www.spotrebitele.info, anebo písemně na adrese SOS, Rytířská 10, 110 00 Praha 1. Telefonická konzultace na poradenské lince SOS po telefonu 900 969 091 je za dotovanou cenu 6 Kč/min.

Často dochází i k tomu, že na pulty obchodů se v období slev dostane zboží různé kvality. SOS proto doporučuje spotřebitelům, aby si velmi pozorně prohlíželi každý výrobek, o jehož koupi uvažují, a nedali se nutit k nepřiměřenému spěchu vidinou výhodného nákupu.

I při těchto nákupech by měli spotřebitelé myslet na to, aby si spolu se zbožím odnesli paragon, případně si mohou vyžádat záruku písemnou formou. Je-li zboží prodáváno se slevou z důvodu vady, musí být tato skutečnost na kupním dokladu vyznačena. Doklad o koupi je důležitý pro případnou reklamaci. Záruční doba na spotřební zboží je od počátku letošního roku dva roky a spotřebitelé by se neměli nechat v tomto svém právu omezit. I dnes do našich poraden přicházejí spotřebitelé, kterým kupující tvrdí, že platí ještě šestiměsíční záruční doba, informuje Ivana Picková ze Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).