Povinné ručení v Česku patří ve střední Evropě stále k nejlevnějším

Motoristé v České republice platí za povinné ručení svých vozidel většinou méně peněz než jejich kolegové v jiných zemích střední Evropy. Vyplývá to ze srovnání výše pojistného, které hradí motoristé za pojištění stejných vozidel v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, tedy v zemích, kde v rámci středoevropského regionu působí Skupina KBC, mateřská společnost ČSOB Pojišťovny.

Srovnání se týkalo cen povinného ručení pro tři různé osobní automobily – Ford Focus, Renault Grand Modus a Škoda Octavia, s nimiž jezdí tři různí řidiči a která jsou pojištěna u čtyř pojišťoven ze Skupiny KBC: u ČSOB Pojišťovny, slovenské ČSOB Poisťovny, polské pojišťovny Warta a maďarské pojišťovny K&H. Pro výpočet přitom byla použita identická kritéria, jak pokud jde o parametry pojišťovaných vozidel, tak pokud jde o charakteristiku jejich provozovatelů.

Z provedeného srovnání vychází, že nejdražší povinné ručení mají řidiči v Polsku, naopak klienti ČSOB Pojišťovny platí zpravidla nižší částky; na nižší cenové hladině je v některých případech také pojištění u maďarské K&H.

Porovnávat ceny povinného ručení v různých zemích je ovšem mimořádně obtížné, protože pojišťovny mají odlišný přístup k segmentaci klientů, říká Jaroslav Král, ředitel odboru řízení produktů neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny.

Všechny čtyři pojišťovny Skupiny KBC působící ve střední Evropě zohledňují při stanovení výše pojistného objem motoru vozidla, bydliště provozovatele či způsob použití vozidla a všechny také uplatňují systém bonusů za bezeškodný průběh pojištění. V dalších kritériích se však často liší. Zatímco ČSOB Pojišťovna například cenově zvýhodňuje majitele starších vozidel, polská Warta bere v úvahu mimo jiné značku vozidla a dobu vlastnictví řidičského průkazu a slovenská ČSOB Poisťovna zohledňuje i výkon motoru vozidla nebo stáří řidiče. Rovněž škála bonusů se v jednotlivých zemích visegrádské čtyřky značně liší.