Poštovní spořitelna je jednička na trhu v platebních kartách pro mladé

PRAHA, 23. ledna 2007 – Poštovní spořitelna je v současnosti leaderem v množství vydaných platebních karet mladým klientům. Vede přes 14 000 platebních karet pro mladé lidi, což je nejvíce na trhu.

„Jsme si vědomi toho, že rodiče chtějí své děti vychovávat k zodpovědnosti. Tím, že jim zřídí konto, pomůže k tomu, aby se dítě již v raném věku naučilo zacházet s penězi, “ prohlásil Libor Svoboda, ředitel vývoje produktů Poštovní spořitelny. „Platební karta je věc, která bude klienta – samozřejmě s ohledem na rozvoj technologií – v nějaké formě provázet celý život. Čím dříve se s ní naučí zacházet, tím lépe pak bude připraven na „opravdový život“,“ dodal.

Poštovní spořitelna vede více než 14 tisíc platebních karet, nejbližší konkurent jich přitom vede jen zhruba 10 tisíc. V čísle se projevuje to, že Poštovní spořitelna začala speciální produkty pro mladé pod 15 let nabízet jako první banka na trhu.

Platební karty jsou proto vydávány klientům již od deseti let věku k účtu Mini a automaticky majitelům účtu Junior. Účet Mini přitom mohou rodiče svým dětem zřídit již od narození a využít tak výhodné úročení, které je k tomuto kontu poskytováno. Vydávány jsou klasické Maxkarty, tedy karty s čipem, které zaručují bezpečnost prováděných operací a zejména vyšší ochranu proti případnému zneužití než běžné elektronické karty. Všechny Maxkarty jsou navíc automaticky zdarma pojištěny proti krádeži či ztrátě.

Mladí klienti jsou segmentem, který je pro Poštovní spořitelnu velmi důležitý. V současné době tvoří téměř 14 % z celkového počtu všech účtů Poštovní spořitelny. Poštovní spořitelna proto připravila pro mladé systém různých výhod, které poskytuje nad rámec standardního vedení účtu, jako například výhodné cestovní pojištění nebo vydání ISIC karty zdarma.

Design karet se ukázal jako velmi důležitým kritériem pro rozhodování mladých lidí, o tom, zda si zřídit účet u příslušné banky. Poštovní spořitelna takto „slavila“ mimořádný úspěch s vydáním speciálních edicí karet. Mimořádně úspěšná byla například série „snowborďáci“. Poptávka po dětských kontech se díky ní zvýšila téměř třikrát.