Poškození spotřebitelé soutěží o mobil

Kterému spotřebiteli vznikla v souvislosti s užíváním mobilního telefonu největší škoda, zjišťuje soutěž Sdružení obrany spotřebitelů ČR a Asociace mobilního marketingu o mobilní telefon. Jejich společná Rada pro stížnosti nabízí i možnost mimosoudního řešení sporu, které je v mnohých zemích Evropské unie již velmi rozšířené.

Cílem soutěže je upozornit veřejnost na možnost vkládat stížnosti spotřebitelů z oblasti mobilního marketingu a služeb do nového elektronického systému. Stížnosti se budou věnovat pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a Asociace mobilního marketingu (AMM), kteří se k problému obvykle i po konzultaci s předmětnou společností vyjádří. V případě zájmu obou stran sporu může být iniciováno i jeho mimosoudní řešení.

Princip soutěže je jednoduchý – s cílem monitorovat dodržování základních pravidel Rada v oblasti mobilních komunikací (včetně operátorů). Spotřebitel, který prokáže svou stížností, nejvyšší prokazatelnou škodu, získá jako odměnu od Sdružení obrany spotřebitelů ČR a Asociace mobilního marketingu mobilní telefon. Vzhledem k nadcházející vánoční sezóně a telekomunikačním a mobilním „svátkům“ je uzávěrka soutěže v pondělí 10. ledna 2005. Spotřebitelé mohou v případě zájmu o účast v soutěži předat svůj podnět prostřednictvím internetové adresy www.mobil.spotrebitele.info nebo stránek Asociace na www.amm.cz – sekce mStížnost, kde je interaktivní formulář přímo navede k vyplnění všech nezbytných údajů. V případě zadání více oprávněných stížností se stejnou výší škody, vyhrává cenu spotřebitel, který zadal své informace do systému dříve. Spotřebitel, který zašle informace o nejvyšší vzniklé škodě, bude vyzván k předložení písemných dokladů o vzniklé škodě, na jejichž základě následně obdrží cenu. V případě neprokázání škody se organizátoři obrátí na dalšího poškozeného v pořadí.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR se snaží svou činností napomáhat ochraně spotřebitelských práv. Soutěž k tomu dává novou příležitost. Kromě zařazení stížností od spotřebitelů do soutěže se budeme jednotlivými podněty podrobněji zabývat a zvážíme i existující možnosti jejich řešení, zdůraznil František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS.

Asociace mobilního marketingu usiluje o zajištění vysoké profesionální úrovně v této oblasti a proto se snaží monitorovat i případná pochybení a ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů ČR se snažit o jejich nápravu. Pouze spokojený spotřebitel je zárukou dalšího rozvoje mobilního trhu a úspěchu profesionálních firem, sdělil předseda AMM Michal Zálešák.