Poškození klienti internetového bankovnictví Komerční banky se mohou spojit

Sdružení obrany spotřebitelů vyzývá všechny, kterým zmizely z účtu u Komerční banky určité finanční prostředky, aby se sdružili přes www.spotrebitele.info/kb. Spojením získají možnost aktuálních informací o dalším vývoji celé kauzy, ale bude také evidentnější, o jaký rozsah průlomu zabezpečení internetového bankovnictví se jedná.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) nabízí všem poškozeným klientům KB možnost připojit se ke společnému postupu. Doporučujeme všem klientům KB, aby ihned zkontrolovali svůj výpis z účtu a identifikovali možné podvodné transakce. Pro získání jistoty v případě sporných transakcí je třeba kontaktovat pobočku KB a provést kontrolu operací. Pokud opravdu došlo k odčerpání peněz z účtu, měl by se klient obrátit i na Policii ČR.

„Dále žádáme všechny poškozené spotřebitele, aby nás kontaktovali buď na naší poradenské lince 900 08 08 08 nebo přes www.spotrebitele.info/kb, kde mají možnost se zaregistrovat. My jim následně budeme zasílat aktuální informace i doporučení, jak nejlépe postupovat. Protože mnohé společnosti mívají sklon takovéto problémy spíše bagatelizovat, je důležité zjistit skutečný počet poškozených,“ říká předseda Republikového výboru SOS David Šmejkal.

Podle experta přes počítačovou bezpečnost Jiřího Nápravníka tentokrát již nešlo o individuální napadení zabezpečení systému on-line bankingu hloubavým studentem, ale o profesionálně připravenou akci skupinami, které je možné přes internet vysledovat do zemí bývalého Sovětského svazu „Spotřebitelé musí samozřejmě pečlivě strážit své identifikační údaje pro internetové bankovnictví ještě více než běžnou hotovost. Přesto však SOS odmítá svalování veškeré viny na spotřebitele s prohlášením, že vnitřní systémy banky nebyly narušeny. Každá banka musí vždy udržovat náskok před hackery, protože spotřebitelům nezbývá nic jiného než se na ni spolehnout,“ zdůraznila mluvčí SOS Ivana Picková.