Posílání peněz do zahraničí prostřednictvím služby Eurogiro bude mít význam i v letních měsících

Stále více lidí realizuje mezinárodní převody peněz prostřednictvím Eurogira Poštovní spořitelny. V prvním čtvrtletí tohoto roku bylo uskutečněno téměř 40 tisíc transakcí, což je o více jak 22 procent více než za stejné období v minulém roce.

Obliba Eurogira tak neustále roste. Tento jednoduchý způsob platby zaznamenal v loňském roce 153% nárůst oproti roku 2004. Nárůst počtu transakcí o více než 150 % zaznamenalo Eurogiro již druhý rok v řadě.

Eurogiro těží ze své snadné dostupnosti a nízkým poplatkům za jeho využití. Peníze lze zasílat bezhotovostní i hotovostní formou z každé pošty. „Aby lidé mohli využít převod peněz prostřednictvím Eurogira, nemusí být klienty Poštovní spořitelny. Věříme, že tuto službu ocení i v letních měsících, kdy se řada českých občanů pohybuje za hranicemi naší země,“ uvedl Libor Svoboda, produktový manažer Poštovní spořitelny.

Poplatky za Eurogiro jsou oproti standardním bankovním převodům do zahraničí výrazně nižší. „Poštovní spořitelna chce být bankou na straně občanů. Také v případě služby Eurogiro je naším zájmem pokrýt z poplatků pouze nezbytné náklady na transakce,“ doplňuje Svoboda.

V současné době je možné peníze touto formou převádět mezi ČR a dalšími 13 zeměmi, mezi které patří: Belgie, Chorvatsko, Japonsko, Kanada, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Švýcarsko. „V prvním čtvrtletí jasně dominovaly dvě země – Německo a Slovensko, které se na převodech podílely z 97 procent,“ doplňuje Svoboda.

Poštovní spořitelna nabízí službu Eurogiro jako jediná banka na českém trhu od roku 2002. Eurogiro je přitom lehce dostupné pro kohokoliv a zájemci jej mohou využít na kterékoliv ze 3400 pošt a ve Finančních centrech Poštovní spořitelny. Platba do zahraničí bývá doručena do tří dní od podání.