„Poplatkovým zlatokopům“ se u nás daří: Řekněme jim své ne

Platíme jedny z nejvyšších bankovních poplatků v Evropě! Již několikátý mezinárodní průzkum tuto skutečnosti bezezbytku potvrdil. Několik desítek miliard korun zaplacených na bankovních poplatcích nejrůznějšího druhu, od poplatku za vedení účtu, až po poplatek za nadměrný vklad, či zrušení účtu, jsou nejlepší vizitkou našich bank.

Hlavním internetovým partnerem hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek je finanční server Měšec.cz

Že se nejedná o zanedbatelné částky, nad kterými by každý mohl mávnout rukou dokazuje i fakt, že od začátku roku jsme na nejrůznějších bankovních poplatcích zaplatili již více než 30 mld. Kč!

Zlatokopům se v Česku daří

Důvod vysokých poplatků v České republice, kterými jsme postiženi skutečně všichni netkví zásadním způsobem v žádným z důvodů, které banky neustále dokola prezentují. Tím důvodem tedy nejsou vysoké investice do technologií, ani malá velikost trhu, ale především zájem zahraničních vlastníků našich bank o co nejrychlejší a nejjednodušší návratnost vložených prostředků a další zhodnocování jejich investic.

Už od devadesátých let jsme si můžeme zvykat, že jsme pro mnoho lidí a společností novodobým Klondaikem. Na této skutečnosti se nic nezměnilo ani v současnosti.

Na západě nemají šanci

Pro zahraniční majitele rozhodně není zlatokopeckým rájem západní Evropa, kde by banka po uplatňování tuzemských poplatkových a obchodních praktik velmi brzy zkrachovala. Velká konkurence, vyspělost a uvědomělost klientů na náročných trzích totiž bankám neumožňuje, aby se chovaly jako zlatokopové, jejichž hlavním cílem je jen zisk, nikoliv potřeby klientů.

Speciálně střední a východní Evropa se pro účely rýžování hodí nejlépe.

Několikrát platit za jednu službu je u nás normální

Na poplatcích je nejvíce zarážející fakt, že klient platí za služby, které jím byly již v jiné formy zaplaceny. Tím, že se poplatky týkají i absolutně základních funkcí a služeb, které klient nutně využívat musí a bez nichž by služba banky byla úplně zbytečná, nemůže se poplatkům nijak vyhnout, ani jejich výši v podstatě ovlivnit.

Bohužel i kdyby se klient rozhodl nevyužívat jednotlivých zpoplatněných služeb banky, stejně zaplatí poplatky jiné (např. za vedení účtu), i když je pasivní.

Ukažte bankám svou nespokojenost

Kromě úroků a výnosů z finančních operací, které bankám přinášejí největší příjmy, jsou příjmy z poplatků dalším důležitým zdrojem pro uspokojení vlastníků a akcionářů bank. Tohoto zdroje se banky jen těžko budou vzdávat. Nicméně je nejvyšší čas, abychom jako klienti zásadním způsobem prosazovali skutečnou „poplatkovou kulturu“ a vyžadovali od bank úctu vůči nám všem.

Je třeba aby si banky uvědomily, že je neživý poplatky či úroky, ale živí je jejich klienti.

Jako klienti můžete udělat první krok a pouhým kliknutím na nejabsurdnější

bankovní poplatek ukažte svou nespokojenost. Ukažme bankám, že síla není pouze v penězích a zisku, ale především v kultuře, otevřenosti a spravedlnosti.

Pro hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek klikněte ZDE!