Poplatková politika eBanky má u klientů odezvu

Praha, 4. září 2006 – Při pravidelném sledování chování svých klientů eBanka zjistila, že zavedení jednotného poplatku za výběr ze všech bankomatů v ČR v březnu 2005 podstatně zvýšilo jejich komfort a klienti tuto možnost hojně využívají. Dále se nepotvrdilo, že by zrušení poplatku za zrušení účtu způsobilo odliv klientů, protože počet odchozích klientů eBance meziročně poklesl.

Počet odchozích klientů eBanky byl v 1. pololetí 2006 o 18 % nižší než v 1. pololetí 2005. Nepotvrdilo se tak, že by poplatek za zrušení účtu, který eBanka zrušila k 15. září 2005, byl v minulosti pro klienty nějakou závažnou překážkou při zvažování odchodu z banky.

Klienti eBanky využili spíše jiné příležitosti a své chování změnili po sjednocení ceny za výběry ze všech bankomatů na území ČR na 6,90 Kč. Při celkovém meziročním nárůstu počtu výběrů o 18 % v 1. čtvrtletí 2006 oproti stejnému období předchozího roku mírně poklesl podíl počtu tuzemských výběrů z bankomatů eBanky (24 % oproti 37 %) a klienti eBanky začali ve větší míře než dříve využívat bankomaty jiných bank (nárůst z 63 % na 76 %).

"Velká část klientů eBanky, která v roce 2005 vyhledávala výhradně její bankomaty, po sjednocení poplatku za výběr začala využívat i jiné bankomaty, protože se necítila ve volbě omezena. Přesně to, tedy větší komfort a maximální pohodlí našich klientů při výběru z bankomatů jsme sjednocením poplatku za výběr sledovali,“ uvádí Jan Kaše, výkonný ředitel oblasti marketing a produkty eBanky.

eBanka obecně potvrdila úspěšnost své poplatkové politiky velmi dobrým umístěním v nedávno uzavřené anketě Nejslušnější banka 2006, kdy v celkovém hodnocení obsadila 2. místo a v kategorii Nejlepší servis pro klienty se stala vítězem.