Pomoc proti přesměrování internetového připojení

Tisková zpráva SOS k aktuálnímu vývoji ve věci nevědomého přesměrování na linky se zvýšeným tarifem.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR uveřejnilo na svých stránkách na konci února výzvu všem, kdo byli poškozeni nevědomým přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací, aby ve zveřejněném formuláři vyplnili základní informace o svém případu. Do dnešního dne tak učinilo téměř 70 uživatelů internetu, kteří se cítí být poškozeni celkovou částkou přes 1 100 000 korun (milión sto tisíc). Poškozených však jsou podle střízlivých odhadů stovky.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) upozorňuje všechny, kteří byli poškozeni při přesměrování internetového spojení na tzv. žluté linky, že informace mohou hledat na internetových stránkách SOS na adrese http://900.spotrebitele.info. Najdou tu nejen doporučení, na koho se obrátit s reklamací a námitkou, případně jak podat trestní oznámení, ale především mají možnost se zde seznámit s preventivními doporučeními, např. s postupem, jak si proti tomuto přesměrování zajistit svůj počítač.

SOS se v této věci již také obrátilo na Český telekomunikační úřad s návrhem podmínek, jež by podle názoru SOS měli poskytovatelé datových služeb na linkách se zvýšenou tarifikací splňovat. Pokud by se realizovaly podařilo by se nynější riziko internetového připojení do budoucna eliminovat.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940
fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz

Mgr. Ivana Picková, tisková mluvčí – 604 956 114

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.