Polovina klientů věří v penzijní reformu během příštích čtyř let, výši penze od státu si však troufá odhadnout jen málokdo

Praha, 2. srpna 2006 – Více než 50 % klientů Penzijního fondu České pojišťovny (PFČP) se domnívá, že důchodová reforma proběhne v horizontu čtyř let. Tři čtvrtiny z celkového počtu dotázaných přitom není schopno odhadnout, jakou výši penzí mohou od státu v budoucnu očekávat. 70 % klientů předpokládá, že na konci spořícího cyklu zvolí jednorázovou výplatu uložených peněz. Takové závěry přinesl výzkum, který mezi svými klienty uskutečnil největší penzijní fond v České republice. Výzkum se kromě názorů na problematiku budoucích penzí zaměřil na hodnocení rozsahu a úrovně klientského servisu.

Výzkum, do kterého se zapojilo přes 1700 respondentů z řad klientů PFČP, potvrdil interní prognózy fondu, které se týkají preferencí klientů při výběru naspořených peněz. V současné době volí při ukončení smlouvy 95 % klientů jednorázovou výplatu naspořených prostředků včetně jejich zhodnocení penzijním fondem a příspěvků státu. „Podíl jednorázových výběrů klesne v horizontu 10 let na zhruba 70 %, naopak téměř jedna třetina klientů si nechá v budoucnosti vyplácet doživotní penzi,“ komentuje plány klientů Pavel Němec, výkonný ředitel pro obchod a marketing PFČP.

Výsledky ankety rovněž ukázaly na zájem klientů o internetové služby. „Své penzijní připojištění by prostřednictvím internetu chtělo ovládat 52 % dotázaných, klasickou korespondenci by však za e-mail vyměnilo zatím pouze 43 % našich klientů,“ podotýká k závěrům výzkumu Pavel Němec. Mezi příznivci internetových služeb fondu podle něho přitom převažují lidé do 40 let věku.

Přestože PFČP v anketě zaznamenal vysokou spokojenost zákazníků s poskytovaným servisem, chystá právě v oblasti služeb klientům zvyšování jejich kvality. „Již zmíněná oblast internetu nám dává prostor v dalším odlišení se od konkurence. Příležitost díky výzkumu vidíme i v oblasti komunikace s klienty,“ shrnuje Pavel Němec hlavní závěry provedených analýz.