Pololetní statistiky ukazují na rostoucí oblibu karet společnosti MasterCard Europe v České republice

Praha, 22. října 2002 – Platební asociace MasterCard Europe posílila podle výsledků za druhé čtvrtletí 2002 své postavení na českém i evropském trhu.
Počet platebních karet nesoucích některou ze značek asociace MasterCard Europe v České republice dosáhl ke konci druhého čtvrtletí 2002 již téměř 2,6 milionu karet. Jedná se o více než 705 tisíc karet MasterCard (meziroční nárůst 10 %) a o téměř 1,88 milionu karet Maestro (meziroční nárůst 17 %). Dle statistik Sdružení pro bankovní karty zaujímají karty společnosti MasterCard Europe na českém trhu majoritní podíl 52 % (14 % všech karet vydaných v České republice tvoří karty MasterCard, 38 % karty Maestro – údaj k 30. 6. 2002).
Držitelům platebních karet MasterCard i Maestro je k dispozici široká síť bankomatů i obchodů. Kartou MasterCard mohou v České republice platit v 32 365 obchodech (meziroční nárůst 4 %), kartou Maestro ve 22 820 obchodech (meziroční nárůst 70 %). Pro výběry hotovosti je v České republice držitelům těchto karet k dispozici 1 976 bankomatů.
Za první dvě čtvrtletí uskutečnili držitelé karet MasterCard v České republice více než 15,5 milionu transakcí (u držitelů karet Maestro prozatím tento počet není znám).
Obdobně jako v České republice má společnost MasterCard Europe stejnou výraznou pozici i na celém evropském kontinentu. V Evropě členské banky asociace MasterCard Europe vydaly k druhému čtvrtletí 2002 více než 331 milionu karet – 82,6 milionu karet MasterCard (meziroční nárůst 13 %) a 228,4 milionu platebních karet Maestro (meziroční nárůst 9 %). Držitelé karet MasterCard mohou v Evropě platit svými kartami u více než 5,7 milionů obchodníků (meziroční nárůst 5 %), držitelé karet Maestro u téměř 3,7 milionů obchodníků (meziroční nárůst 16 %). Držitelé karet MasterCard uskutečnili za první dvě čtvrtletí téměř 1,76 miliardy transakcí.
Během prvního pololetí roku 2002 uvedla společnost MasterCard Europe na český trh několik novinek. Jednalo se především o kreditní kartu MasterCard Electronic, kterou začala vydávat pod názvem CCS Kredo – MasterCard Electronic Interbanka a CCS Česká společnost pro platební karty. Další novinkou byla i karta GE Capital Bank – virtuální karta MasterCard Internet, poskytující lepší zabezpečení pro platby v internetovém prostředí. Stále větší popularitu mají v České republice i co-brandované karty – z nich je možné zmínit např. kreditní kartu Citibank a společnosti Eurotel.

„Vzestupný trend výsledků společnosti MasterCard Europe v České republice odráží mimo jiné i naše úsilí zavádět stále nové produkty reagující na měnící se potřeby trhu platebních karet. Rozvoj nových technologií umožňuje poskytovat bankám i jejich klientům nové produkty, které přinášejí bezpečné a pohodlné platby, či různé výhody. MasterCard Europe má v tomto směru co nabídnout – ať již jde o co-brandované karty, virtuální karty určené k placení po internetu, nebo kreditní karty MasterCard Electronic,“ uvedl Ján Čarný, ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovenskou republiku.
MasterCard Banka roku 2002 další důležitou aktivitou MasterCard Europe
Společnost MasterCard Europe se letos stala generálním partnerem ocenění MasterCard Banka roku 2002, které v osmi kategoriích hodnotí nejlepší finanční instituce a jejich produkty: Banka roku 2002, Nejdynamičtější banka roku 2002, Hypotéka roku 2002, Stavební spořitelna roku 2002, Penzijní fond roku 2002, Účet roku 2002 a Přímé bankovnictví roku 2002 a Nejdůvěryhodnější banka roku 2002. Prvních sedm kategorií volí nezávislá odborná porota, poslední osmou kategorii volí svým hlasováním prostřednictvím telefonu či internetu veřejnost.

„Snaha přispět k dalšímu zvyšování kvality českého bankovního sektoru a zvýšení jeho prestiže logicky vyústila i v naše generální partnerství ocenění MasterCard Banka roku 2002,“ dodal Ján Čarný.

MasterCard International
Platební systém MasterCard stojí za značkami oblíbených platebních karet MasterCard, Cirrus a Maestro. Jejich loga v současné době naleznete na více než 1,7 miliardy kreditních, platebních a debetních karet vydávaných bankami po celém světě. MasterCard sdružuje více než 15 000 členských finančních institucí a poskytuje služby malým i velkým podnikům a zákazníkům ve 210 zemích a teritoriích. Společnost si udržuje prvenství v kvalitě a inovacích a nabízí širokou škálu platebních řešení ve virtuální i tradiční sféře. Její oceňovaná reklamní kampaň Priceless, která v současné době běží ve 45 jazykových mutacích v 90 zemích, dává značkám MasterCard skutečně globální dosah. Žádná jiná karta na světě není přijímána na tolika místech a tolika obchodníky jako MasterCard, kterou lze použít na více než 24 miliónech míst. Hrubý objem provedených obchodů v roce 2001 činil 986 miliard USD. Další informace o společnosti získáte na jejích webových stránkách na adrese http://www.mastercard.com.