Pojišťovna roku 2009 – jubilejní 10. ročník ankety vyhlášen Pojistitelé před kritickým okem pojišťovacích makléřů

[Tisková zpráva] Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM), jako vyhlašovatel a organizátor této exkluzivní soutěže, již po desáté dává možnost všem pojišťovacím makléřům v CR vyjádřit formou žebříčku své celoroční zkušenosti ze spolupráce s jednotlivými pojistiteli na českém trhu.

Na rozdíl od obdobných či dokonce shodně nazývaných aktivit, jež se zrodily nepoměrně později, je tak sbor hodnotitelů složen výhradně z odborníků, kteří přicházejí každodenně do styku s řadou pojistitelů a neustále je porovnávají z různých aspektů. To vyplývá jak z podstaty a charakteru profese pojišťovacího makléře, tak i ze zákona: ten makléřům ukládá provádět srovnávací analýzu dostatečného množství pojistných produktů nabízených na trhu, aby mohli poskytovat příslušný odborný servis a poradenství v zájmu svých – převážně korporátních – klientů.

V letošní anketě Pojišťovna roku 2009 budou makléři hodnotit pojišťovny v těchto hlavních kategoriích:

    Pojišťovna roku 2009 v neživotním pojištění 

    Pojišťovna roku 2009 v životním pojištění

    Pojišťovna roku 2009 – specializovaný pojistitel 

Kromě toho budou vybírat Pojistný produkt roku 2009, tentokrát nově pouze v neživotním pojištění, a to z nominací zaslaných samotnými pojistiteli. Ve finálním výběru je celkem 14 historicky osvědčených a/nebo inovativních produktů.

Prezídium AČPM v rámci ankety rovněž udělí zvláštní ocenění Osobnost pojistného trhu za mimořádný přínos v oblasti pojištovnictví. V předešlých ročnících titul získali Luděk Menčík (Pojišťovna roku 2003), Petr Pavlík (Pojišťovna roku 2005),Vladimír Mráz (Pojišťovna roku 2007) a Marek Venuta (Pojištovna roku 2008).

Jak zdůrazňuje předseda AČPM Zdeněk Voharčík: „Cílem ankety Pojišťovna roku je nabídnout odbornou alternativu k různým spotřebitelským soutěžím, přispět ke všeobecné kultivaci českého pojišťovnictví, posílit jeho image jako významného sektoru ekonomiky a dále zviditelnit jeho nejlepší hráče.“

„Naší inspirací před deseti lety byly prestižní British Insurance Awards – Ceny britského pojišťovnictví, a velmi nás těší, že se k tomuto etalonu přibližujeme“, dodává Ivan Spirakus, místopředseda AČPM, který stál u zrodu české ankety Pojišťovna roku.

Záštitu jubilejnímu 10. ročníku poskytl Miroslav Singer, viceguvernér České národní banky, jež vykonává nad pojišťovnictvím dohled.

Slavnostní vyhlášení výsledků ankety Pojišťovna roku 2009 se uskuteční 11. května.2010 v praž­ském Paláci U Hybernů.

Uspořádání ankety Pojišťovna roku 2009 podpořili:

Generální partner – KPMG

Partneři – Aegon Pojišťovna, American Appraisal, Sdružení Czech Top 100, Česká podnikatelská pojišťovna, Evropská Cestovní Pojišťovna, Generali Pojišťovna, INDRA Czech Republic, Kooperativa pojišťovna, Maxima pojišťovna, Pojišťovna ČS, Uniqa pojišťovna

Mediální partneři – E15, Profit, Bankovnictví, Pojistný obzor, Czech Top 100 Forum, TV Z1, Radio Česko, FinančníNoviny.cz, Opojištění.cz