Za loňský rok eviduje Pojišťovna České spořitelny nárůst pojistných událostí o 22 %

Více než 516 milionů korun poskytla Pojišťovna České spořitelny klientům na pojistném za škodní pojistné události v roce 2008. Likvidátoři pojišťovny vyřešili 60 tisíc pojistných událostí a v 80 % případů se přitom jednalo o úhradu nákladů spojených s léčením úrazů. Průměrná vyplacená částka na jednu pojistnou událost meziročně vzrostla ze 7 700 korun v roce 2007 na 8 600 korun. Důvodem je skutečnost, že Češi si pojišťují své zdraví na vyšší částky než v minulosti.

Nejčastějšími úrazy jsou řezné rány

V loňském roce se nám podařilo vyřídit rekordní počet pojistných událostí. Oproti 49 tisícům v roce 2007 jich naši likvidátoři zvládli zpracovat 60 tisíc. Dle našich statistik jsou nejčastějšími úrazy řezné rány, podvrtnutí kotníku a různé úrazy rukou a prstů u ruky, říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny.

Na pojistném za škodní pojistné události vyplatila Pojišťovna České spořitelny o 34 % více než v roce 2007. Kromě počtu pojistných událostí totiž roste průměrná částka denního odškodného, na kterou jsou klienti pojištěni. Zkracuje se však i doba nutná pro výplatu pojistného plnění. Průměrná doba od nahlášení pojistné události klientem do výplaty pojistného plnění dnes činí u Pojišťovny České spořitelny necelých 15 dnů. To je daleko méně než zákonem stanovená lhůta tří měsíců.

V posledních letech zaznamenává Pojišťovna České spořitelny také rostoucí počet případů, kdy se lidé snaží získat plnění v rámci životního pojištění neoprávněně. Především díky investicím do dokonalejšího softwarového vybavení a zkušenostem našich zaměstnanců z předchozích let, se nám daří odhalovat stále více podvodných událostí, říká Petr Procházka.