Podpořte nás, pomůžete sobě

Věděli jste, že si můžete dary poskytnuté neziskovým organizacím odečíst z daní? Sdružení obrany spotřebitelů hájí práva všech, podpořte nás v našem úsilí.

Silná spotřebitelská organizace, hájící zájmy spotřebitelů a jednající jejich jménem, je v zájmu každého občana jako spotřebitele. Spotřebitelské organizace nemohou přijímat dary ani sponzoring od komerčních subjektů, neboť by to ohrozilo jejich nezávislost, která je klíčová pro jejich činnost. Zbývá podpora vládních subjektů a občanů – spotřebitelů. Právě poslední uvedený zdroj by se měl stát klíčovým. Občané by si měli uvědomit, že podpora organizace hájící jejich zájmy není jen bohulibou filantropií, ale především příspěvkem k vlastnímu bezpečí, jistotě a silnějšímu postavení na trhu.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) se letos zapojilo do kampaně Informačního centra neziskových organizací nazvané 30 dní pro neziskový sektor. Letošní devátý ročník je na téma individuálního dárcovství. Každý občan si může snížit daňový základ o část hodnoty daru poskytnutého neziskové organizaci. I naši činnost lze podpořit touto formou.

Občané mohou zvolit několik způsobů podpory SOS. Individuální dárcovství formou daňové asignace umožňuje poskytnout finanční dar a snížit si tak základ daně z příjmu, a to až do výše 10 procent základu. Minimální darovaná částka, kterou lze z daní odečíst, je 1000 Kč. Je velice snadné spočítat si ideální výši částky k darování. Na stránkách ICN www.neziskovky.cz je k dispozici daňový kalkulátor, jenž umožní každému zvolit výši daru podle jeho příjmu tak, aby jeho výdej byl maximálně efektivní.

„Členství ve Sdružení obrany spotřebitelů ČR je druhá možnost příspěvku,“ říká mluvčí SOS Ivana Picková. „Nabízí spotřebiteli široké portfolio produktů a služeb sloužících jeho obraně a informovanosti. Obsahuje – podle druhu členství – zvýhodněné právní poradenství ve spotřebitelské oblasti a roční předplatné časopisů se spotřebitelskou tématikou TEST (tzv. Velké členství) a Štít spotřebitele. Spotřebitel se dozví vše o nezávislém testování výrobků, které často nakupuje a bude schopen se kvalifikovaně rozhodnout pro správný nákup. Štít spotřebitele mu nabídne množství informací a zkušeností ze spotřebitelské oblasti. Členský elektronický zpravodaj, sleva na publikace a samozřejmě přístup k čerstvým novinkám na webovém portálu SOS jsou další výhody, jež mohou spotřebitelé získat, rozhodnou-li se podpořit SOS tímto způsobem,“ připomíná Picková.

Podpora občanů, ať již v podobě daru nebo členství v naší organizaci, je jedinou možností jak zajistit silnou, nezávislou a samostatnou organizaci, která bude hájit zájmy spotřebitelů a poskytovat nezaujaté a objektivní informace. Občané by měli vědět, že tímto příspěvkem pomáhají sami sobě.