Podpojištěný majetek má každý desátý

[Tisková zpráva] Pan Karel si před pěti lety pojistil domácnost. Byl důkladný a do pojistky zahrnul všechny cenné věci. Od té doby si pořídil celou řadu nového vybavení – sedací soupravu, televizi, nábytek do pracovny… Hodnota jeho majetku tím zásadně vzrostla. Zhruba polovina zařízení bytu byla nedávno zasažena požárem. Problém vznikl v okamžiku, kdy pan Karel zjistil, že od pojišťovny dostane náhradu vyčíslenou v návaznosti na hodnotu zařízení domácnosti stanovenou před pěti lety.

Problém tzv. podpojištění majetku vyjde najevo při vyřizování pojistné události ve více než deseti případech ze sta.

„Na tento problém narazíme přibližně v 10 – 15% případů. Lidé si sice majetek pojistí, ale nepamatují na to, že smlouvu je potřeba aktualizovat v návaznosti na to,, jak hodnota majetku narůstá,“ uvedla ředitelka Odboru služeb klientům neživotního pojištění ČSOB Pojišťovny Iva Knapová.

Podpojištění zjednodušeně  znamená, že pojistná částka (částka, na kterou je ve smlouvě pojištěna nemovitost/majetek) je nižší než aktuální cena nemovitosti/ma­jetku. Hodnota vybavení domácnosti není konstantní. Když si koupíte třeba novou televizi, počítač či sedací soupravu, tato hodnota vzroste, což by se mělo promítnout i pojistné částky v pojistné smlouvě. „Často se ale bohužel stává, že klienti pojišťoven opomíjejí pořízení nových věcí do seznamu pojištěného majetku zahrnout, čímž dochází k tzv. podpojištění. Hrozí pak, že při pojistné události nedostanou od pojišťovny plnou náhradu, ale plnění krácené ve stejném poměru, v jakém je pojistná částka k hodnotě pojištěného majetku,“ řekla Iva Knapová.