Podle statistik Allianz pojišťovny se počty případů z letní turistické sezóny neustále zvyšují, klienti volají z Egypta, ale i z Kolumbie a Pacifiku

[Tisková zpráva] Za letní prázdninovou sezónu zaznamenala Allianz pojišťovna 1582 případů z cestovního pojištění. Loni měli za srovnatelné období její likvidátoři ve svých spisech 1460 případů, o rok dříve jich nebyla ani tisícovka.

Počet ambulantních ošetření i hospitalizací souběžně narůstá s počtem klientů, kteří uzavírají cestovní pojištění u Allianz. Jako jediná totiž nemá žádné omezení u limitu plnění léčebných výloh.

Mezi nejčastější destinace, ze kterých klienti hlásili zdravotní problémy, patřily již tradičně Egypt – 323 případů, Bulharsko – 231, Řecko – 218. Z oblíbených letních turistických center se pak do statistik zapsaly také Turecko se 159 a Chorvatsko se 107 případy. Klienti, kteří potřebovali pomoc, však volali operátorům do Allianz i z některých exotických zemí v Pacifiku. Anomálií letošního roku jsou časté asistence na území Jižní Ameriky – v Kolumbii, Kostarice, Peru a Chile.

Jedním z nejdražších zásahů dosahujícího půl milionu korun byla hospitalizace a následný transport pacientky po částečném ochrnutí z neznámých příčin z Kolumbie. Dalšími, které se zapsaly podobně nákladně, byl například infarkt 47letého muže na ostrově Rhodos, otevřená zlomenina bérce 72leté Pražanky, která jela navštívit svá vnoučata do Kanady, zranění cyklistky, která byla účastnicí dopravní nehody v Číně, či plicní embolie 27leté vyznavačky paraglidingu na Islandu. Hospitalizováno bylo během léta celkem 80 turistů, přičemž necelá polovina z nich byla také speciálně repatriována zpět do republiky. Naštěstí většina z nich skončila happyendem.

Téměř 60 % ošetřovaných pacientů tvořili dospělí lidé v aktivním věku. Dětí bylo 31 % a ve zbývajících 9 % šlo o seniory starší 60 let. Hromadně opakujícími se diagnózami napříč všemi věkovými kategoriemi byly infekce dýchacích cest a záněty uší, akutní problémy trávicího traktu – gastroenteritidy a také úrazy (od těch banálních, až po závažné, například po dopravních nehodách). Výjimkou letos nebyly ani duševní choroby. Dobrou zprávou je, že oproti loňskému roku se snížil počet úmrtí. Ta letošní byla zapříčiněna hlavně srdečními selháními a utonutím, ale bohužel zasáhla i mladší věkové kategorie turistů mezi 30 – 45 lety.

Prosím, pomozte nám, babičku už třetí den bolí koleno, dávali jsme obklady, bere prášky proti bolesti, ale vůbec se to nelepší. Kde najdeme v Šibeniku nejbližšího lékaře, nejlépe ortopeda? Pošlete co nejdříve havarijní službu, v činžovním domě v Moravské ulici teče vodovodní potrubí, přízemí domu už je celé zatopené. Na 19. kilometru D5 mi praskla pneumatika u mého Lexusu, potřebuji odtahovou službu nebo alespoň mechanika. Zaplatíte mi výjezd hasičů, když mi od vařiče vzplála utěrka a začalo hořet? Ve změti telefonátů lze odchytit zcela konkrétní příběhy postižených lidí, kteří jsou v nouzi a nevědí si rady a jejich problém je v tu chvíli tím nejhorším na světě.

„Nejen u závažných, ale také u mnohem banálnějších případů se snažíme klientům jejich situaci ulehčit, například tím, že jim posíláme SMS s pokyny, jak mají dál postupovat, nebo nabízíme zpětné volání či volání na náš účet, aby nemuseli své hovory platit,“ vysvětluje Jana Šedová, vedoucí směny operátorů asistenční služby. „Dokážeme jim poradit, poskytnout základní právní pomoc, zajistit i nadstandardní služby, jako je třeba návštěva našeho smluvního lékaře přímo v hotelu, zajištění vozidla taxi, ubytování a další,“ doplňuje Šedová.

V cestovním pojištění Allianz je kromě neomezeného limitu na léčebné výlohy zahrnuta také  24 hodinová asistenční pomoc její společnosti Mondial Assistance. Počet uskutečněných hovorů i asistenčních případů prostřednictvím jejích linek rok od roku stoupá. V loňském roce zvedli operátoři telefon 120 tisíckrát a vyřídili 44 667 asistenčních případů – kromě těch medicínských v rámci cestovního pojištění to byly především nejrůznějších asistence v rámci autopojištění a domácí asistence k pojištění domácnosti.