Na SOS se obrací stále další poškození přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací. A podobně jako u dřívějších obětí jim nezůstává jiná možnost, než mnohatisícový účet uhradit, pokud nechtějí přijít o telefonní linku a potýkat se s dalšími problémy, vyplývajícími z vymáhání sporné částky. Proto SOS oslovilo 7. března 2005 otevřeným dopisem s požadavky na řešení situace společnost Český Telecom, která je smluvním partnerem poškozených.
Ačkoli Český Telecom v médiích vyjádřil ochotu iniciovat s naší organizací spotřebitelů jednání, neodpověděl nám v námi požadované čtrnáctidenní lhůtě ani na náš dopis, v němž jsme navrhovali možné další kroky,
řekl František Lobovský, předseda Republikové výboru SOS, a dodal: Vzhledem k rostoucímu počtu poškozených nepovažujeme takový postoj telekomunikační společnosti za seriozní. Jsme proto nuceni iniciovat další kroky.
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky předalo České obchodní inspekci a místně příslušnému živnostenskému úřadu podnět pro možné porušení zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb.
Domníváme se, že Český Telecom nesplnil svou povinnost a vhodným způsobem neinformoval spotřebitele o rizicích, souvisejících s poskytovanou službou, jak požaduje § 9 zákona o ochraně spotřebitele,
uvedla Mgr. Klára Přikrylová z SOS. Dílčí osvětové aktivity realizované Českým Telecomem nedokázaly podle SOS oslovit zejména laické uživatele internetu a přimět je k přijetí adekvátních preventivních ochranných opatření.
SOS nadále sbírá informace o jednotlivých případech poškození. Za tímto účelem jsou na internetové adrese www.dialery.spotrebitele.info ve Výzvě pro poškozené zveřejněny otázky, umožňující získávat podstatné údaje o celé kauze. Spotřebitele, kteří zareagují na tuto výzvu a předají svůj e-mail, bude SOS informovat o významných novinkách v této záležitosti.