Dle Dun & Bradstreet počet konkurzů v ČR v posledních letech stoupá

I první měsíce roku 2008 potvrdili stoupající trend počtu konkurzních řízení. Vzhledem k nové legislativě je zatím předčasné publikovat přesné statistiky za prvních 5 měsíců. V každém případě je trend od roku 2005 zřejmý, z roka na rok stoupá počet prohlášených konkurzů o 9%.

Největší pravděpodobnost prohlášení konkurzu za rok 2007 zůstává stejně jako v roce 2006 v domácí ekonomice podle D&B v odvětví těžba nerostných surovin. Oproti roku 2006 však došlo k poklesu procenta v tomto odvětví z 0,891% na 0,704%. Naopak k nejbezpečnějším odvětvím patří stejně jako v roce 2006 odvětví zdravotnictví, sociální péče a veterinární činnosti, a také vzdělávání, ačkoli u obou těchto odvětví byl zaznamenán meziroční nárůst rizikovosti prohlášení konkurzu o 37% resp. 23%.

Obor těžby nerostných surovin patří přitom ve světě mezi odvětví velice bezpečná a stabilní. V posledních 3 letech se v ČR nijak významně nemění počet firem podnikajících v tomto oboru. V průběhu 3 let ubylo díky konkurzním řízením v daném oboru 10 firem, a jenom zanedbatelně jich přibylo.

Za rok 2007 bylo v České republice prohlášeno celkem minimálně 3 098 konkurzních řízení, jedná se tedy jak o konkurzy prohlášené, tak i o konkurzy zrušené kvůli nedostatku majetku. Dle statistiky z databáze D&B vyplývá, že v domácí ekonomice mají prohlášené konkurzy stoupající tendenci. Oproti roku 2005 počet prohlášených konkurzů stoupl o 18%, tj meziroční nárůst je 9%.

Pro D&B je sledování konkurzních řízení a všech dalších negativních událostí spojených s insolvencí společností jednou ze zásadních záležitostí, protože v každém státě ve světě tedy i v ČR významně ovlivňuje scóringové a ratingové systémy D&B a je podstatnou součástí tvorby score karet na jednotlivých územích. D&B Failure Score dosahuje v ČR vynikající výkonnosti, řadí se k těm nejlepším v celé Evropě, jeho výkonnost je již srovnatelná i s tak vyspělými trhy jako jsou Velká Británie či Švédsko. Kvalitu Failure Score měří D&B pomocí např. Gini koeficientu, pro zákazníky zároveň vypracovává D&B tzv. Retro score, které zákazníkům potvrdí vhodnost použití dat D&B pro predikování jejich vlastních rizik a úspěšnější řízení vztahů s obchodními partnery.